ST: ULFTSE BOYS/SVGG VR2 - ETTEN VR1

ST: Ulftse Boys/SVGG VR2 (zon)

1 maart 2020 10:00

WARNING: lezen op eigen risico. Kan schokkende elementen bevatten..

Zondag 1 maart 2020. Dit samengestelde team tussen UB/SVGG/Den Dam/zonder Den Dam/SDOUC/zonder SDOUC zijn we al vaker tegengekomen in de competitie en is een geduchte tegenstander. Even was het nog twijfelen of de wedstrijd wel doorging aangezien storm Gerda door het land raasde. Niet alleen de servieshouders en pannenlappen waren weg maar ook de velden van VV Etten waren gesloten. In Ulft dachten ze er anders over..

Allemaal bijgekomen van de schrikkeldag ervoor verzamelden wij ons om kwart voor negen bij sportpark de Treffer. Eenmaal in Ulft aangekomen bleek dat we op het ‘hoofdveld’ mochten spelen en zelfs kleedkamer nummer 1 hadden. Onze ochtend kon al niet meer stuk. Fred riep de opstelling rond in de kleedkamer toen bleek dat er iemand ontbrak. Iemand op het midden van het veld. Iemand die rechtstreeks zou komen. Iemand die zelfs bijna in Ulft woont. Iemand die de avond ervoor diep in het glaasje gekeken had. Maar ook iemand waar we dit niet van gewend zijn. Na wat geapp over en weer bleek ze ‘gewoon’ nog op de parkeerplaats te staan wachten op ons. Gelukkig is de basis elf nu weer compleet en kunnen we starten met de warming up.

Bijna geveld door de harde, koude en gure wind probeerden we enigszins warm te worden. We namen de tijd om erin te komen en balletjes over te tikken terwijl onze tegenstander een mini fotoshoot hield met de scheidsrechter. Eenmaal warm en blind van het geflits kon de wedstrijd beginnen. De weervrouw van het team gaf aan aar we het beste konden starten en hoe de zon zou draaien.

De start was erg onrustig, beide teams kwamen veel aan de bal en het ging aardig gelijk op. Helaas viel de 1-0 al vrij snel. We probeerde we het voetballend weer op te pakken, alles nog kon. De 1-1 werd hierna al snel gescoord door Nienke maar helaas bleef het onrustig. We communiceerden niet goed en bleven wat onzeker voetballen. Het gevolg hiervan was de 2-1 en 3-1.  De frustratie was enigszins voelbaar en de duels werden heftiger. Tot dat een kreet het veld over galmde. Deze ging door merg en been en direct werd het spel stilgelegd door de fotogenieke scheidsrechter. Onze dokter Ko lag op de grond en had erg veel pijn. Allemaal lichtelijk geschrokken hierdoor probeerde we te helpen en te ondersteunen. De zak met wonderwater kwam het veld op, de brancard werd van zolder gehaald en zelfs toeschouwers hielpen. De scheidsrechter vond het gelukkig ook wel welletjes en floot de eerste helft af zodat we lichamelijk en geestelijk even konden bijkomen.

Eenmaal in kleedkamer gaven Fred en Mike ons een toespraak. We wisten dondersgoed waar het aan lag en namen ons voor om de tweede helft doortastender te spelen. Enkele posities werden veranderd en wij waren vastberaden om met punten weg te gaan uut Ulft. De tweede helft begon en het ging er gelijk goed op. We probeerden te voetballen en elkaar te vinden. Echter brak de tegenstander door op onze helft en kwam een op een met de keeper en hierbij galmde weer een kreet over het veld. Ditmaal was het onze keepster Sannie die geveld was in een duel en niet meer verder kon. Ook dit zag er ernstig uit. Of toeval bestaat laten we op dit moment even in het midden maar we weten wat de sterren hierover zeggen.

Nadat de keeperswissel doorgezet was en onze Juul (flapflap) in de goal stond gingen we verder. Julia was deze wedstrijd net een kameleon, ze probeerde zich aan te passen op elke positie in het veld waar ze speelde. Voetballend ging het een stuk beter dan de eerste helft maar het mocht niet baten, ook de 4-1 viel. We probeerde de schade nog te beperken door vol gas op de aanval te gaan. Met een dikke achterstand speelde we de wedstrijd uit en hoopte dat er zo min mogelijk blessures nog zouden komen.. Het bleef bij 2 en het verschil in doelpunten 3.

Helaas, verloren! We weten waar het mis is gegaan en gaan dit proberen te veranderen de komende wedstrijd. Lieve Sannie en Ko, veel beterschap met jullie blessures! We hopen dat jullie er weer snel bij kunnen zijn. Psychologen en dokters bedankt voor jullie diagnoses. Ik ben in ieder geval weer een behoorlijk aantal termen rijker.

Vaste supporters ook bedankt! Jullie zijn zondag van harte welkom om tien uur op sportpark de Treffer voor de derby tegen VVG.

Michelle Koster