ETTEN VR1 - ST: GENDRINGEN/SVGG VR1

ST: Gendringen/SVGG VR1 (zon)

15 september 2020 18:45

Bas Seegers

Afgelopen dinsdagavond 15 September, het was een mooie zonnige nazomer avond. De inhaal wedstrijd tegen Gendringen VR1 stond op het programma, nadat deze eerder dit seizoen was afgelast. Zoals bij velen bekend heeft Corona ook een kleine poging gedaan in onze gemeente om wild om zich heen te grijpen, met als gevolg veel afgelaste voetbalwedstrijden. Gelukkig was de KNVB bereidt om de wedstrijd nog in te laten halen en ons de kans te geven om wedstrijdritme op te laten doen (Lees: 5 wedstrijden in 2 weken).

Op deze zonnige dinsdagavond  om 18:45u stonden er dan ook twee damesteams klaar voor de aftrap. Iedereen die fit was en het kon redden met school of werk was aanwezig en na de wedstrijd van zondag waren we vol goede moed. Zou er deze avond een puntje te snoepen zijn?

Na de aftrap bleek helaas niks minder waar. Één of eigenlijk twee momenten van onoplettendheid bij Etten en Gendringen wist al snel de eerste 2 openingstreffers in het net te leggen. Het moment voor onze leider om ons team nogmaals wakker te schudden. We waren begonnen en moesten nu hard aan de bak! Er werd beter gevoetbald en hard gewerkt om de verdere schade te beperken. Helaas wist Gendringen er voor de rust nog een goaltje in te werken, 0-3.

Na de rust, met extra en herhaalde aanwijzingen vanuit de leiding, gingen we weer met nieuwe energie het veld op. Helaas wederom nog niet op scherp, want de eerste aftrap resulteerde direct in de 0-4. Gendringen was goed aan het voetballen en wij waren weer met beide benen op de grond gezet. Werk aan de winkel en zelf gaan voetballen! Er kwam verbetering, maar Gendringen was als een stoomtrein al volledig op dreef en wist nog een keer door te breken. 0-5. Met die uitslag kwam de wedstrijd uiteindelijk ook tot zijn einde.

Nu hoor ik u denken: 0-5? Op voetbal.nl staat 0-7! We missen 2 doelpunten. Dit is helaas een vertekend beeld en een miscommunicatie tussen verschillende partijen. Gendringen, geniet van deze twee doelpunten. Zo makkelijk zullen jullie ze niet meer van ons krijgen 😉

De volgende wedstrijd in de reeks van 5 is de eerste competitie wedstrijd tegen ’t Peeske, uit. De nederlaag in de beker nemen wij als les mee en zoals ik altijd zeg: KOPPIES OP! Begin van de competitie dus alles kan nog! Komt u ons aanmoedigen? Zondag 20 september 11:00u Sportpark de Kolkstede, Beek.

Janneke