ETTEN VR1 - VVG '25 VR1

VVG '25 VR1

27 september 2020 10:30

L.J. (Leo) Krabbenborg

Op de kermiszondag speelden wij onze tweede competitiewedstrijd, een thuiswedstrijd tegen VVG. Verassend genoeg was (bijna) iedereen op tijd aanwezig ondanks de benodigde drankjes de avond daarvoor. Alleen Marije was vergeten haar strijkijzer uit te zetten, waardoor de boetepot weer gespekt werd. Na een overleg in de bestuurskamer hadden wij besloten om ons weer te richten op het compacte spel, wat goed beviel in de vorige wedstrijd.

De eerste helft startte om 10:30 en hierin kwamen wij goed aan voetballen toe. De eerste kans was welleswaar voor VVG maar zij wisten deze niet te benutten. Niet lang daarna scoorde Marije de 1-0. Wij bleven goed voetballen met voldoende snelheid voorin en Janneke stond haar mannetje in de goal. De 2-0 werd gescoord door Nina. De laatste 10 minuten van de eerste helft ging VVG beter voetballen. Uit een mooie actie scoorden zei de 2-1, wat tevens de ruststand was.

In de tweede helft waren de rollen omgedraaid. VVG creëerde vele kansen maar Janneke stond goed op haar plek in de goal. Linde haalde halverwege de tweede helft nog een bal van de lijn uit een goed genomen hoekschop van VVG. Dit natuurlijk als revanche voor de onnodige klap die zei moest incasseren van de gefrustreerde VVG-speler. Helaas kon later de 2-2 niet voorkomen worden door een kleine miscommunicatie.

Al met al konden wij tevreden zijn met de punt die wij meegenomen hebben uit deze wedstrijd tegen het sterk spelende VVG. Nadat wij ons groen-wit tenue verruild hadden voor een iets feestelijker outfit hebben wij met z’n alle nog een kermisborrel gedronken bij Köster. Volgende week zondag 4 oktober spelen wij om 09:45 uit tegen FC Bergh VR2 waar wij uiteraard voor de volle 3 punten gaan.

Floor