ETTEN VR1 - SV BASTEOM VR2

SV Basteom VR2

11 oktober 2020 10:00

Luuc Giesen

Zondag 11 oktober. Een nieuwe voetbal morgen is weer aangebroken, de thermo’s zijn bij de meeste weer uit de kast gehaald en de laatste ontbijtjes worden in voorbespreking nog naar binnen gewerkt. Basteom een team die we niet kennen, dat belooft dus een leuke wedstrijd te worden. Zo hier en daar werd er al besproken dat dit misschien wel weer eens de laatste wedstrijd voorlopig kan worden met de nieuwe maatregelen die er gaan komen. Extra genieten dus en de drie punten nog even mee pakken.

We waren er klaar voor, koppies erbij en gaan vanaf minuut 1. Het fluitje klonk en de wedstrijd was begonnen, al snel vonden wij de ruimte en vonden wij het doel van Basteom snel door een mooie actie van Ko, 1-0. Dit beloofde een leuke wedstrijd te worden. Na het vreugde sprongetje van Ko moesten we aan de bak. Het werd toch wat slordiger aan onze kant waardoor Basteom er een paar keer goed tussen door voetbalde en kansen kregen wat ook resulteerde in de 1-1.

De tweede helft was het weer vanaf het begin erop knallen. Voetballend kwamen wij in de tweede helft een paar keer mooi voor het goal maar vielen ze helaas niet in het net. Ondanks dat wij veel balbezit hadden en goed samen speelde was het ook belangrijk dat wij niet vergaten dat er verdedigd moest worden om de 1-2 te voorkomen. De tijd begon te dringen en wij wilde die drie punten veroveren. Minuten verstreken en de wedstrijd leek op gelijkspel te eindigen maar toch was het Marije die op snelheid langs de keeper op ging en de 2-1 scoorde. Wat een opluchting, met nog een paar minuten op de klok was het toch nog even spannend. Gelukkig klonk het verlossende eindsignaal snel en bleven de 3 punten weer in Etten. Aankomend weekend kunnen wij even bijkomen, mocht alles het toelaten zien jullie hopelijk weer een overwinningsselfie van ons op 25 oktober tegen Doetinchem.

Nicolle