FC BERGH VR2 - ETTEN VR1

Montferlandsestraat 5
7041CJ
'S-HEERENBERG

Op donderdag 3 februari waren we met een goede bezetting op trainen. Er werd goed getraind en de laatste puntjes werden op de i gezet. Iedereen dacht klaar te zijn voor de wedstrijd aankomende zondag. Maar .. zijn er niet heel veel meiden afwezig in verband een heerlijke sportieve en zonnige ski vakantie? Ja, dat is waar ook. Mike de trainert inventariseert en komt tot de conclusie dat de kans aanwezig is dat we de wedstrijd niet kunnen spelen vanwege een tekort aan spelers. Nog even afwachten dus.

Maar op zaterdag ochtend krijgen we het doorslaggevende bericht dat de wedstrijd gespeeld gaat worden. “Meiden, de wedstrijd gaat door, half 11 aanwezig”.

De eerste succes berichtjes verschijnen al in onze app. Foto’s waar we allemaal blij van worden: biertje, zonnetje, zonnebrillen op en shinen maar . Hopen dat ze ons een beetje zon kunnen sturen, want het schijnt dramatisch slecht weer te worden.

Zondagochtend kwamen we aan op sportpark Marinus van Rooyen om te spelen tegen de dames van FC Bergh.

Nadat er eventuele parkeerboetes werden geriskeerd (parkeren in de zone voor vergunninghouders) werd er om 11.45 uur afgetrapt onder toeziend oog van ons Died en Juul.

Door verschillende redenen konden er precies 11 dames worden opgesteld, echter betekende dit wel dat de reserve bank leeg was.

In de eerste helft maakte Nien een mooie voorzet op Jeni en zij schoot de bal in de goal van de keeper. Janneke die thuis op de bank lag met helaas het meest gebruikte woord van het moment CORONA typt in de app: “en het publiek thuis op de bank wordt gek”.

Dan krijgt Kyra de bal in de voeten gespeeld en werkt de bal mooi af in de goal. Hoppa in de 22e minuut op 2-0 voorsprong.

Ik zal het maar niet over de enorme stormbuien hebben tijdens dit heerlijke wedstrijdverslag.

Het is rust en we komen in de kleedkamer aan. De eerste woorden die uit onze monden komen zijn: jeeetje wat een weer, oh ik heb het zo koud, ik ben zeiknat.

Na een droog shirt te hebben aangetrokken banjeren we op het voetbalveld. Ook de tegenstander toont weinig plezier in het voetballen met dit weer.

Eenmaal voetballend, nog net niet weggewaaid door de storm is Mary aan de bal. Ze geeft een assist op Nien en zij scoort de 3-0. We zijn zo’n 20 minuten aan het spelen van de tweede helft als uit alle hoeken van het veld gesproken wordt over het eventueel eerder stoppen van de wedstrijd vanwege het slechte weer.

De aanvoerders bespreken in de loop of dit een optie is. In snel overleg met de scheidsrechter besluit hij dat de wedstrijd eerder wordt gestopt.

3-0 winst meenemen naar Etten, waar we gelukkig weer opgewarmd en wel een balletje, tosti’tje naar binnen sminkelen.

Dames bedankt voor wederom al met al een heerlijk potje voetbal!

Liefs Malu