VVG '25 VR1 - ETTEN VR1

VVG '25 VR1

28 november 2021 12:30

P. Domhof

Sportpark De Pol (Gaanderen)
Pelgrimstraat 59 C
7011BJ
GAANDEREN

Zondag 28 november. Deze voetbalzondag begon anders dan andere, we begonnen namelijk met koffie/thee en cake van onze trainer Bjorn. Nadat we deze zondagochtend rustig en gezellig waren begonnen, moest de knop snel om, want vandaag moesten we tegen koploper Gaanderen.

Het was een koude en regenachtige dag en zoals gewoonlijk kwamen de thermo- shirts, leggings en handschoenen weer tevoorschijn. Vandaag waren we met 16 vrouwen sterk waaronder ook 2 meiden van Dames zaterdag 1, Ines en Nynke (oftewel Stieneke). Om 11.30u klonk het fluitsignaal, beide teams waren erop gebrand om deze wedstrijd vandaag te winnen. Hoewel er geen publiek aanwezig mocht zijn, zag je om je heen meerdere mensen verdwaald in de bosjes staan of waren ouders toevallig aan het wandelen rondom het voetbalveld. En dan niet een rondje, maar meerdere, om maar niks te hoeven missen van deze spannende wedstrijd. Enfin laten we over gaan tot de wedstrijd.

Het fluitsignaal was inmiddels geweest en beide teams waren aanvallend. Gaanderen was in het begin van de wedstrijd de sterke partij en scoorde na een half uur de 1-0, niet veel later scoorde ons Nien de 1-1. Het werd duidelijk dat we vandaag aan elkaar gewaagd waren. De scheids was streng, maar zei vooral heel vaak “gewoon doorgaan”. Bij elke ingooi hoorde de spelers een stemmetje in hun hoofd (VOETEN AAN DE GROND!!!!), zo niet dan hoorde je het fluitje van de scheids wel.

De rust was aangebroken: even warm worden en de tactiek voor de tweede helft werd besproken. Nienke had de smaak te pakken en scoorde in de tweede helft ook de 2-1. Juul had deze prachtige goal vanaf de zijlijn bijna vastgelegd, alleen was ze vergeten de play knop in te drukken. Het publiek, de bankzitters en leiders van Gaanderen waren luid, duidelijk (en irritant) aanwezig en dit gaf Gaanderen net dat extra beetje kracht. Bij 1 van de speelsters van Gaanderen zorgde dit voor wel erg veel vertrouwen, waardoor zij de waarschuwingen van de scheids bleef negeren en een gele kaart niet uit kon blijven (kunnen we haar ook een boete sturen?). De 2-2 werd gescoord en even later ook de 3-2. Op de bank van Etten zorgde dit voor wilde taferelen en Lientje en Leni leken net twee pitbulls. Er werd besloten alles op alles te zetten en 1 op 1 te gaan spelen. Helaas mocht dit niet baten en bleef het bij 3-2. In Etten pakken we ze!!

Ines en Nynke bedankt!!!

Tessa Ketelaar