ETTEN VR1 - 'T PEESKE VR1

Molenstraat 3
7075BB
ETTEN GLD

Op 5 december stond de wedstrijd tussen V.V. Etten VR1 en ’t Peeske VR1 op het programma. Een geduchte tegenstander die we een aantal keer eerder hebben getroffen in de competitie. Om 9 uur stond iedereen weer paraat in de kantine. De een wat vermoeider dan de ander. Na een aantal afmeldingen vanuit ons team deden de toppertjes Mae en Nina (voetje) met ons mee.

Er moest daarna goed worden warmgelopen, helemaal nadat we nu helaas niet meer mogen trainen. Snel kwam er nog meer versterking en sloot Ines aan. Zo waren we compleet. Althans dat dachten we. Eenmaal op het veld was onze linksmidden verdwenen. Snel sprintte Mike het veld over op weg naar de kleedkamer. De deur was al op slot gedaan en Nina zat vast. Gelukkig werd ze nog net op tijd bevrijd en kon de wedstrijd om 10:00 uur worden gestart.

De wedstrijd begon fel. Spelers, maar ook trainers waren (erg) fanatiek. Na aardig wat geschreeuw van de kant werd binnen 10 minuten de coach van ’t Peeske het veld afgestuurd. Gelukkig werd ons spel er niet door beïnvloed. Nienke had met haar snelheid een aantal kansen, maar die werden helaas niet benut. Na een half uur dwongen we toch de eerste goal af. Tiedink scoorde de 1-0. Voor rust werd de 1-1 gemaakt door een speelster van ’t Peeske. De scheidsrechter floot af en het was rust.

In de rust werd een nieuwe tactiek afgesproken. Van een 4-3-3 naar onze gebruikelijke 4-4-2. En nog iets over honden en labradoedels. De tweede helft begon wel aardig, maar toch kregen we een goal tegen. Niet veel later na de 1-2 werd opnieuw een gele kaart uitgedeeld. Dit keer aan een speelster van ’t Peeske. Ze werd voor 10 minuten naar de kant gestuurd. We wilden natuurlijk absoluut niet verliezen en bleven voetballen. De scheidsrechter zag een overtreding op randje 16. Opnieuw stond Sanne achter de bal en schoot hem net boven het muurtje binnen. Ons geluk kon natuurlijk niet op. Toch nog kwamen we op een gelijkspel. De wedstrijd eindigde in een 2-2 uitslag.

Na deze wedstrijd staan we op een puntenaantal van 13 en staan we op een vierde plek in de competitie. De volgende wedstrijd is komende zondag tegen V.V. Gendringen/SVGG VR2 om 10:30 in Megchelen. Hopelijk kunnen we in Megchelen de 3 punten mee terug naar Etten nemen.

Linde van Dulmen