'T PEESKE VR1 - ETTEN VR1

Kolkstedeweg 1
7037CT
BEEK GEM MONTFERLAND

Zondagochtend 24 april, 08.45u. Het was zover hoor! De uitwedstrijd ‘t Peeske uit stond op het programma. De thuiswedstrijd tegen dit team heeft de nodige voeten in de aarde gehad en eindigde in een 2-2 gelijkspel. Hier waren de dames en zeker de leiding van ‘t Peeske het niet mee eens. De Etten arbitrage had een zeer grote stempel op de wedstrijd gedrukt in hun ogen en thuis zouden zij dan ook zeker gebruik gaan maken van het thuis voordeel en de bijbehorende scheidsrechters. Maar hé, een gewaarschuwd mens telt voor 2 en wij zouden onszelf niet zijn als wij gewoon vol goede moed de strijd aan zouden gaan. Met een enigszins gewijzigde spelersploeg door blessures, vakantie’s en werk, vertrokken we richting de heuvels van Montferland naar Beek. De thuisbasis van ‘t Peeske.Nadat de eeuwige discussie was gevoerd en de thermo’s in de tas bleven, iedereen het juiste tenue aanhad was het tijd voor de opstelling en het praatje van de trainers. Correctie, trainer. Door werk van Mike stond Bjorn er vandaag alleen voor, maar de opstelling was door het duo al voorgesproken. De keuze was niet reuze, maar na het nodigen puzzelen hadden de heren het strijdplan klaar! Met onder andere Rachel als rots in de branding onder de lat en Mary en Tiedink als vaste krachten op het middenveld zouden we alles gaan geven om de 3 punten hopelijk mee naar huis te nemen.Vol goede moed begonnen we aan de wedstrijd! Onze Mich had de strijdlust goed te pakken en ging zelfs op avontuur! Vriend en vijand werd gepasseerd en onze enke gevonden, maar ondanks de mooie actie werd deze niet beloond met een doelpunt. De keepster van Peeske had blijkbaar ook een blikje strijdlust losgetrokken. Malu maakt het de aanval van Peeske erg lastig en als een ware Jack Russel bleef ze haar tegenstander volgen! Ook Juul en Nic wisten de nodige ballen weg te werken. Voorin probeerde Jootje er nog een balletje in te prikken met haar grote teen, maar helaas wist de keepster ook deze bal te pakken. Op het middenveld werden door Tiedink en Mary mooie acties opzet en een tweetjes met Leni en en Lynn gezocht. Maar alle inspanning bleef helaas onbeloond. de bal wilde er simpelweg niet in!! Enke rende en hoestte haar longen uit haar lijf, maar ook dat mocht niet baten. Ergens ging het toch mis en wisten de dames van Peeske toch door ons ijzeren gordijn te prikken en eindigde de wedstrijd uiteindelijk in een 3-0 verlies.De dames van ‘t Peeske hebben gebruik gemaakt van hun thuis voordeel en de punten thuis gehouden. Gestreden voor wat we waard waren, maar helaas zonder resultaat. Op naar de volgende wedstrijd. Donderdagavond 12 mei 19.30 staat de inhaalwedstrijd op het programma tegen en in Gendringen. Voor onze trainers een thuiswedstrijd dus hopelijk kunnen we dan gebruik maken van dat thuis voordeel en de punten meenemen naar Etten!

Janneke Bus