Pax VR2 – Etten VR1

Elderinkweg 5
7255KA
HENGELO GLD

Onze tweede competitiewedstrijd van het seizoen! De overwinning van vorige week smaakt naar meer en we waren dan vastbesloten om ook vandaag weer de 3 punten mee naar huis te nemen. De scheids had zijn timer op de telefoon aangezet en de wedstrijd kon beginnen! We begonnen de wedstrijd fanatiek en dat loonde al door het eerste doelpunt van Mary binnen 10 minuten. Als de rest van de wedstrijd ook zo zou verlopen…!

De eerste helft waren we dan ook overduidelijk de sterkere partij, we vonden elkaar gemakkelijk en wisten Pax zonder veel moeite uit te spelen. Dit ondanks dat we in het veld her en der onze tegenstander zichzelf complimenten hoorden geven voor het sterke spel dat ze vandaag neerzetten... We vonden gelukkig ook makkelijk het doel van de tegenstander en zo wist Sanne T in de 28e minuut op een formidabele wijze van meters afstand loeihard de 0-2 te scoren. Pax had na dit verbluffende schot amper tijd om op adem te komen en de aftrap te nemen toen Nienke 3 minuten later alweer de 0-3 erin wist te krijgen. Dit beloofde een mooie wedstrijd voor ons doelsaldo te worden! De andere gezuster Sloot (ons Mary) was even vergeten dat dit een wedstrijd was en geen latjetrap op de training en knalde nog een bal met ‘mach 6’ op de lat, waardoor we met ‘maar’ 0-3 de rust in gingen.

Na een verfrissende limo en een lekkere traktatie van onze jarige jet Jolijn waren we helemaal klaar voor de tweede helft. We hoopten ons doelsaldo flink op te kunnen krikken deze wedstrijd. De tweede helft ging dan ook vlot van start en Nienke wist in de 45e minuut alweer de 0-4 te scoren. Ons zelfvertrouwen steeg, maar helaas ons spelniveau niet. Wat er nu precies misging weet ik niet, of dit onderschatting van de tegenstander was of gewoonweg onze conditie die het achterwege liet... We wisten elkaar niet meer goed te vinden, verloren duels en gaven slechte ballen. Hiervan wist Pax te profiteren en scoorde in de 50e minuut de 1-4 en in de 62e minuut de 2-4. We probeerden allemaal een extra tandje bij te zetten, want na zo’n fantastische eerste helft konden we toch niet de 3 punten dadelijk hier laten liggen. Gelukkig hielden we na de 2-4 tot het einde stand en konden we toch de 3 punten meenemen. Samengevat dus een top eerste helft en een mindere tweede helft, maar wederom weer de 3 punten voor ons! Volgende week moeten we thuis tegen Varsseveld VR2, een altijd uitdagende tegenstander. We zien jullie graag daar en hopelijk houden we de 3 punten dan weer in Etten.

Charlotte Ko