SV LOIL VR1 - ETTEN VR1

Wehlseweg 42
6941DM
DIDAM

Het was zondagochtend 4 december en iedereen was mooi op tijd in de kantine. Kwart over 10 verzamelen voelde voor ons dan ook wel als lekker uitslapen. Onze Mary was zaterdag jarig en kwam met eigen gemaakte brownies en boterkoeken aan. Toch hadden de meeste dames op de vroege morgen hier nog niet zo heel veel trek in. Misschien toch wat biertjes te veel gedronken na de overwinning van Nederland? Maar we hadden er weer zin in en vertrokken met volle moed op weg naar Didam. Vandaag stond SV Loil op de planning, voor ons een onvoorspelbaar team.

In de kleedkamer werd er dit keer niet ouderwets gediscussieerd over wel of geen thermos aan, want dat was toch wel overduidelijk met de kou. Dit keer ging het namelijk om of het extra hemdje beter onder of over de thermos aangetrokken kon worden.

Terwijl de wissels zichzelf hadden verzorgd met thee, klonk om 11:30 het fluitsignaal. De wedstrijd ging van start. De eerste helft begon wat statisch bij zowel beiden kanten. In de 13e minuut kreeg Loil een vrije trap en viel er een doelpunt. 1-0 voor Loil. We begonnen wat meer aanvallend te voetballen en in de 24e minuut gaf Mary een mooie assist op Nien; goal! Met 1-1 gingen we de rust in.

Na wat wissels en wijze woorden vanuit onze trainers ging de tweede helft van start.
Er werd gelijk beter gevoetbald vanuit onze kant en dit werd beloond. In de 61e minuut scoorde Jant en werd het 1-2 voor Etten. Helaas duurde dit niet lang en werd er na 10 minuten gescoord voor Loil, 2-2 gelijkstand. In de 79e minuut kwam nummer 10 van Loil 1 op 1 met onze keeper en werd het 3-2. Helaas is het ons dit keer niet gelukt om punten mee naar huis te nemen.

Aanstaande zondag 11 december om 10:00 volgt onze laatste wedstrijd voor de winterstop thuis tegen vv Montferland.

Lynn