ETTEN VR1 - SV BASTEOM VR2

Molenstraat 3
7075BB
ETTEN GLD

Op deze frisse, maar zonnige morgen stond onze tweede competitiewedstrijd op de planning. De dames uit “Baak, Steenderen en omstreken” aka Basteom waren op tijd vertrokken om uiteindelijk op sportpark de Treffer aan te komen. Gelukkig hadden wij vandaag voldoende speelsters, waardoor zelfs de bank goed gevuld was.

Tijdens de warming-up met onze zeer professionele fase 1, 2 en 3 voelden sommigen het al aan: we gaan vandaag punten pakken! Onze captain Mary sprak ons nog even goed toe en met goede moed startten we aan de wedstrijd. Deze begonnen we sterk, want na enkele minuten stuurde Malu Nienke één op één met de keepster, die ze op haar topscoarders wijze netjes intikte. 1-0! De druk bleef naar voren en er ontstonden wat kansen. Onze keep Ilona ging er vol voor en stond te shinen in de goal. Totdat helaas haar kuit weer opspeelde.. Na een shirtwissel stond daar ineens onze Jan in de goal. Let’s go! Helaas was er toch meer nodig, want aan het eind van de eerste helft stond er ineens 1-1 op het scorebord. Was het een vliegtuig, was het een vogel? Of was het toch de zon die onze Jeen (en de rest waar de bal eerst overheen vloog) door verblind werd? In ieder geval, we hadden 2x gescoord. Helaas eenmaal in het verkeerde net, oeps..

Rust. De boodschap van onze technisch trainer Bjorn was duidelijk. Er werd niet slecht gevoetbald… bla bla.. (Floor deed voor het special effect ondertussen even de lamp uit) bla bla … er moesten hier toch echt punten gepakt worden. Na een aantal wissels te hebben doorgevoerd, startten we aan de tweede helft.

Ook nu waren we de bovenliggende partij, hoewel Basteom wel meer grip op de wedstrijd leek te krijgen. De klodders modder vlogen over het natte velt, sliding naar sliding werd ingezet, maar allemaal nog zonder resultaat. Totdat er opnieuw aan onze kant een glippertje, ja letterlijk glippertje ontstond. Onze Jan wilde de bal naar onze verdediging gooien, maar de bal was te heet, te glad, te glibberig.. Enfin, hun aanval strafte dit direct af en we stonden 1-2 achter .

Dat konden we natuurlijk niet laten gebeuren!!! Met nog zo’n 15 minuten op de klok wisten we dat er werk aan de winkel was. Corner na corner, voorzet na voorzet. Het mocht niet baten. Totdat Mary ipv Tiedink de bal vanaf de hoekvlak voor het doel zette en Tiedink hem feilloos over hun keeper heen kopte: 2-2. Het was alles of niets. De trainers voerden een tactische verandering in door 3-4-3 te gaan spelen. Alles vooruit. En dat slaagde. Onze nummer 10 van vandaag vond de vrije rechter flank van het veld en dit zag Mary. Schuin vanaf het doel schoot Jant de bal op doel. Tot haar eigen schrik precies over de keeper heen het doel in: GOAL!! Wat een opluchting.

We speelden de wedstrijd met de druk naar voren af en hielden de punten in Etten City. Yes onze eerste 3 van het seizoen. Dat er nog maar meer mogen volgen.

Liefs,

Janthe