‘Hernieuwd’ Etten 2 verliest seizoensopening’

vv Montferland 2 (zon)

1 september 2019 10:30

Het seizoen ‘19/’20 staat voor het 2de in het teken van een nieuwe ingeslagen weg. Vanaf dit seizoen staat het 2de onder leiding van Erik (niet te verwarren met die stenenboer, die staat nog gewoon achterin) met de nodige veranderingen in zowel spelers als aanpak rondom. Waar er een aantal spelers besloten te stoppen of naar een ander elftal te gaan, kwamen er anderen weer terug of pakken het weer op. Waar we vorige week een oefenwedstrijd tegen de buren van Ulftse boys met een 3-1 overwinning van het veld stapte konden we op 1 september ons op gaan maken voor de eerste officiële wedstrijd van het nieuwe seizoen.

De eerste wedstrijd was tegen het pas gefuseerde vv Montferland 2, wat hun wedstrijden speelt in Zeddam. Deze zondag moesten we uitwijken naar het tweede veld omdat op het eerste veld er een familiedag op de rol stond. Helaas was het tweede veld in slechte staat, het onkruid stond hoger dan het gras en de plaggen vlogen ons om de oren. Hoe dan ook mocht dit voor ons de pret niet drukken en wouden we het nieuwe seizoen goed beginnen en het liefst met goed voetbal. Door nog wat afwezigen door vakantie traden we aan met de volgende elf: Goofy op doel, Dennis Errol Mike en Yannick achterin, jari Niels en Thijmen op het middenveld en voorin moesten Stefan Jesse en stein voor de goals gaan zorgen.

Vanaf het begin leek de intentie van de tegenstander duidelijk, er werd veel druk gezet en vooral veel geschoven tussen de verschillende middenvelders en aanvallers., hier hadden we het in het begin wat lastig mee, Zonder dat er grote kansen ontstonden. Helaas waren we zelf dermate slordig in balbezit dat we ook zelf weinig konden creëeren waardoor het op sommige momenten meer op ren je rot leek dan op voetbal. Montferland was wel de ploeg met de meeste dreiging en gevaar, hier resulteerde ook de eerste goal uit. Na niet fel genoeg verdedigen op onze zestien meter kon een speler van Montferland de bal bekwaam en rustig in het hoekje buiten bereik van Goofy plaatsen. Voetballend was het op sommige momenten niet onaardig maar helaas ontbrak het aan scherpte en echte grote kansen. Waar de tegenstander voor de thee nogmaals op nagenoeg identieke wijze de bal achter Goofy wist te krijgen , gingen wij met een 2-0 achterstand richting de kleedkamer.

Waar we de tactiek wat verscherpte en de accenten verlegde gingen we met goede moed en hernieuwde energie starten met de tweede helft. Waar de discipline en voetbal in de tweede helft met periodes aanwezig was, wisten we geen vuist te maken en grote kansen te creëren om weer in de wedstrijd te komen, het ontbrak ons vandaag simpelweg helaas net aan een goeie eindpass. Waar we de eerste oefenwedstrijd (tegen het tweede van UB) veel kansen creëerde kregen we dit vandaag niet voor elkaar. De tegenstander wist goed raad met de snelle omschakeling en wist optimaal gebruik te maken van een foute aanname. De spits maakte 1-op 1 met Goofy geen fout en wist zelfs met een lobje over hem heen te komen. Alleen dat is al een vermelding waard. 3-0 en wedstrijd was na 75 minuten eigenlijk wel gepeeld. Etten bleef zoeken naar een beloning voor geleverde arbeid en kreeg de beloning laat in de 2de helft, waar een vlot lopende aanval via stein strak werd voorgetrokken, kon de goed doorgelopen Niels de bal in een leeg doel bekwaam binnenschuiven en de eindstand op 3-1 zetten.

Er is dus nog werk aan de winkel voor de mannen van de kersverse nieuwe trainer/leider Erik. Waar het voetballend lang niet slecht is, viel het dubbeltje vandaag de kant van de goed spelende tegenstander op. Volgende week krijgen we een herkansing in de beker tegen het Concordia uit Wehl. Om 10:30 zal het eerste fluitsignaal klinken op sportpark de treffer. Kom gerust eens kijken!