Etten verliest 2 punten na rust

MEC 2 (zon)

3 november 2019 10:00

Op zondag 2 November mocht het ongeslagen Etten 2 in alle vroegte aantreden in en tegen het verre Miste. MEC 2 was de te kloppen tegenstander deze ochtend. Met een enigszins gehavend, maar tevens aangesterkte selectie mocht Etten trachten met 3 punten in de tas huiswaarts te keren. Nadat de alcoholdampen bij sommigen nedergeslagen waren en de sterke verhalen de rondte waren gegaan mocht Etten in de volgende opstelling aan de start verschijnen:

Good ol’ goof onder de lat. Teun, Leus, Mike en Patrick achterin. Jari, Niels, Harry in het midden. Stein, Martijn en Giel Driever mochten het werk voorin opknappen.

Pal schepers en Niek op de bank.

In de lappenmand: Dennis en Stefan.

Arrol zat met een griepje thuus.

Het fluitsignaal ging en de wedstrijd was los. MEC, de drager van de rode lantaarn, had vanaf minuut weinig te vertellen op eigen veld. Etten stak veel energie in het spel. Dit had met name te maken met goed vertrouwen in de opgetrommelde selectie. Tot veel goede uitgespeelde kansen leidde dit niet direct. Etten bleef continu de aanval kiezen en dit leidde na een minuut of 20 tot de 0-1. Stein wist aan te halen vanaf een meter of 16 nadat de bal enigszins uit de kluts bij hem voor de voeten kwam. Aarzeling was er niet en Stein deed het net bollen. Het wedstrijdbeeld veranderde niet tot nauwelijks en het was Etten dat veruit de beste kaarten in handen had. Zo’n 10 minuten na doelpunt nummer 1 wist Giel met wat handige bewegingen de achterlijn te halen, dichtbij het vijandelijke doel. Hij wist de reeds azende Niels te bereiken waarop Niels eenvoudig de 0-2 binnen kon tikken. Vlak voor rust viel Mike uit met een blessure en werd vervangen door Pal. Etten kon met goed vertrouwen de rust in gaan. Het stond ruim voor en achterin werd niks weg gegeven.

In de rust werd weinig gezegd. Etten stond goed en er was geen vuiltje aan de lucht. We moesten de wedstrijd ‘dood maken’ door snel de 3 CQ 0-4 te maken.

Direct na het eerste fluitsignaal bleek dat de wedstrijd, hoe cliché ook, echt 90 minuten duurt en dat de bal ook echt rond bleek te zijn. MEC ging ervoor en Etten was de weg kwijt. We kwamen niet meer goed tot voetballen toe en MEC wist met matig spel steeds meer richting Ettens doel te komen. Het duurde niet lang toen een te gehaast genomen vrije trap werd geblokt. Hiervan uit kon MEC een aanval via rechts opzetten waarna een voorzet richting rand 16 een open schiet kans opleverde. Een goed schot was wat volgde en liet good ol’ Goof kansloos.  2-1 en MEC was terug in de wedstrijd. Etten wist de wedstrijd niet verder te gaan waar het in de eerste helft was gebleven. Beide partijen speelden zeer matig en er ontstonden niet of nauwelijks kansen. Zo'n 30 minuten voor rust wist Giel na een goede individuele actie tot een schot te komen. Ondanks het goede schot bleef het 1-2. Dit was tevens de laatst actie van Giel, die overigens meespeelt om wedstrijdritme op te doen. Hij werd vervangen door Niek.  Na de wissel kwam Etten nog minder aan de bak. Gezien de geringe voorsprong was het af en toe ‘knijpen’ . De wet van murphy trad 3 minuten voor tijd in werking nadat een bal uit de kluts op een gelukkige wijze over goof werd heen gewerkt, daar hij net te ver voor doel stond. 2-2 met nog 2 minuten te spelen. Etten wist nog eenmalige gevaarlijk te worden met iets dat leek op een flipperkast. 3 schoten kort opeenvolgend werden allen geblokt door de goede keeper ofwel de verdediging.

Het laatste fluitsignaal klonk en ondanks het punt voelde het aan als 2 punten verlies.