Wedstrijd tegen ‘hekkensluiter’ KSV levert punt op

13 oktober 2019 10:30

L.J. (Leo) Krabbenborg

Etten 2 – KSV 2

Zondag 13 Oktober stond KSV 2 thuis op het programma. Voorafgaand aan de wedstrijd werd de zaterdag besproken onder het genot van een lekker ontbijtje. Roy mocht het ontbijt deze keer verzorgen maar had het koken van de eieren maar over gelaten aan Leus. Dit bleek te ingewikkeld voor onze Roy.

Een aantal afwezigen en geblesseerden zorgden ervoor dat we de wedstrijd in een ietwat andere samenstelling begonnen dan dat we gewend waren.  We mochten Jari, Yannick, Jens Tuiten, Rens Diekerjeroen reintjesJeffry Berns en Wouter Klunder verwelkomen om een potje met ons te komen ballen. We willen deze mannen dan ook bedanken voor de hulp.

Etten begon in de volgende opstelling. Yannick, Leus, Mike en Rens achterin. Roy, Niels en Jari in het midden. Stefan, Martijn en Jens voorin.

Vanaf het begin was duidelijk dat het een lastige pot ging worden. De mannen uit Vragender waren fysiek sterk en lieten zien dat ze 3 punten uit Etten mee wilden nemen. Het eerste kwartier was Etten zoekende en was het zichtbaar wennen aan de nieuwe teamsamenstelling. Vragender was in de eerste fase van de wedstrijd fel en de wedstrijd speelde zich af op de helft van Etten. Echt grote kansen leverde het niet op voor vragende omdat Etten verdedigend goed stond.

Na zo’n 20 minuten kwam Etten vaker op de helft van Vragender.  Ook Etten kreeg het lang niet voor elkaar om gevaarlijk te worden voor het doel. Er werd niet goed gebruik gemaakt van de ruimtes en het tempo lag te laag. Voetballend wilde het niet lukken en daarom besloten we vaker de lange bal te hanteren. Dit leverde de grootste kans van de wedstrijd op. Leus gaf de lange bal op de diep lopende Jari. Jari wist de bal goed te controleren en kwam een op een met de keeper. Jari wilde de bal in de linker kruising krullen maar schoot de bal rakelings mis. De wedstrijd was voor de neutrale toeschouwer niet veel aan, weinig kansen en een laag tempo. Zo'n 10 minuten voor tijd was het nog een keer Roy vanaf 20 meter die gevaarlijk was met een schot op de paal. De bal kaatste terug op de inlopende Niels maar helaas lag de keeper in de weg. Qua kansen hadden we verdiend met een kleine voorsprong de rust in te gaan, echter lieten we dit na.

De 2e helft begonnen we met Jeroen in plaats van Jens. Waar Etten in de eerste helft nog regelmatig voor het doel van Vragende wist te komen was dit de tweede helft zeldzaam. Na een kwartier spelen werden Yannick en Jari gewisseld omdat ze ‘s middags nog met 1 mee moesten. Wouter en Jeff ervoor in de plaats.

Helaas werd het ettense spel na deze wissels niet beter en stonden we met de rug tegen de muur. Vragender kon echter geen potten breken en creëerde weinig tot geen mogelijkheden. Dit was natuurlijk ook de verdienste van de ettense defensie, die goed gepositioneerd stond.  Het was een tweede helft waarin weinig benoemswaardigs gebeurde en de wedstrijd kwam ook tot een einde met de brilstand op het scorebord.

Etten mocht tevreden zijn met een puntje, vooral nadat het de tweede helft niks meer heeft kunnen creëren. Ongeslagen mag Etten zondag 19 oktober thuis tegen de boys uit Ulft proberen een betere pot op de mat te leggen dan deze week het geval was.