Etten 2 blijft ongeslagen tegen Sdouc

SDOUC 3

24 november 2019 10:30

Leo Krabbenborg

Op zondag 24 December mocht Etten 2 op eigen veld aantreden tegen SDOUC 3. Nadat we gezamenlijk hadden ontbeten en het tactisch meesterplan was prijsgegeven mocht Etten aantreden in de volgende formatie.

Goof op goal. Yannick, Leus, Mike achterin. Roy, Niels en Giel in het midden. Stein, Martijn en Stefan voorin.

De mannen uit Ulft stonden op dat moment op de 2e plaats in de ranglijst. Etten stond 8e, maar was als enige in de competitie ongeslagen na 6 wedstrijden. 1 keer winst en 5 keer gelijkspel waren de resultaten. Etten kreeg de opdracht erg fel aan de wedstrijd te beginnen om zo de Ulftenaren van hun apropos te brengen.

Etten begon, zoals afgesproken, fel aan de wedstrijd. Al snel bleek dat de mannen uit ulft hier niet goed mee om konden gaan. Ondanks dat SDO het op de ranglijst een stuk beter deed, was dit in de wedstrijd niet te merken. Met hard werken, en regelmatig goed voetbal doet etten dit seizoen niet onder voor rest van de competitie. Dat gold ook voor deze wedstrijd. Het was dan ook Etten dat verdiend op voorsprong kwam na een hoge voorzet van Stein. Niels stond op de goede plek en kopte raak. 1-0. Het wedstrijdbeeld bleef ongewijzigd. Etten speelde een goede pot maar ondanks dat wist SDO er af en toe nog wel gevaarlijk uit te komen. Tot echt grote kansen leidde dit niet dankzij goed verdedigend werk. Vlak voor rust viel Stefan uit. Jeroen kwam voor hem in het veld.  1-0 rust.

De tweede helft begonnen we waar we in helft 1 gebleven waren. Echter had SDO iets meer de overhand. Het was dan ook al snel na rust dat SDO met veel geluk de 1-1 binnen schoot. Een schot werd via de rug van Mike van richting veranderd. Goof was hierdoor kansloos. Zoals vaker dit seizoen krijgt Etten de doelpunten op een ongelukkige wijze tegen. Echter liet Etten het hier niet bij zitten en we bleven knokken voor de winst. Van mooi voetbal was geen sprake meer, van hard werken echter wel. Halverwege de tweede helft werd er een corner genomen door Stein, laag bij de 1e paal. Niels wist wederom zijn hoofd tegen de bal te zetten en hij tekende voor de 2-1.  Nu was het een kwestie van uitvoetballen. SDO speelde op de aanval maar bleef lange tijd ongevaarlijk. 5 minuten voor tijd werd het 5e gelijkspel echter waarheid doordat een verdekt schot van 25 meter het doel in zeilde. Het zicht van goof werd verhinder waardoor hij niet op tijd kon reageren.

Gezien de stand op de ranglijst een mooi resultaat maar Etten begint toch wel te snakken naar een overwinning. Ook omdat we het verdienen want we spelen zeker geen slecht voetbal.