Etten weer met beide benen op de grond

SJO/SSA HMC '17 1 (zon)

6 oktober 2019 14:00

Etten staat na 2 wedstrijden al op 4 punten, waardoor het rustig in het linker rijtje staat. Vandaag de wedstrijd tegen een nieuwe club in de omgeving, HMC’17, een samenwerking tussen Harreveld en Mariënvelde. De wedstrijd werd vandaag gespeeld op het veld dat van vorig jaar nog in het geheugen stond als erg goed veld en waar Etten veelvuldig op wist te scoren. Om dit jaar ook te zorgen voor een feest voor de supporters die weer kwamen kijken, ging Etten het veld in met de volgende elf spelers: Hidde, Dion, Lars, Sander, Youri, Ruud, Nick, Thijmen, Jesse, Wouter en Devin. Om vol voor de winst de gaan, zaten Giel, Stefan, Yannick en Twan op de bank.

Etten begon echter slecht aan de wedstrijd wat goed te zien was in het "kort zitten" op de directe tegenstander. De spelers van HMC kregen genoeg ruimte om de acties te maken en dit resulteerde dan ook in een vroege achterstand. De snelle achterstand zorgde er niet voor dat Etten op scherp werd gezet, want nog steeds kon HMC met veel ruimte en tijd voetballen waardoor ook nog de 2-0 op het bord kwam te staan in de eerste helft. Etten begon richting de rust wel steeds beter te voetballen nadat Nick op een aanvallendere positie is gaan staan, waardoor er meer druk gegeven kon worden. Dit zorgde ervoor dat Etten met het gevoel de rust in ging dat er meer in zit en dat in de tweede helft meer geleverd moet worden om het nog recht te trekken.

De tweede helft begon daarentegen dramatisch, na een misverstand in de achterhoede kon de spits oog in oog met Hidde de bal tegen de touwen schieten waardoor de achterstand nog groter werd. Vanaf dit moment zakte de moed een beetje in de schoenen en kreeg Etten door dat het niet meer op het veld stond voor een goed resultaat. Echter was Etten wel op zoek naar een goed gevoel om mee verder te kunnen de komende week. Dit zorgde ervoor dat er wel een aantal kansen werden gecreëerd, maar deze werden allen jammerlijk gemist. Giel werd in de rust in het veld gebracht maar kon dit niet lang volhouden wegens een kuitblessure. Dit betekende dat Stefan zijn eerste minuten van het seizoen kon gaan maken en liet daarom ook goed zien wat hij in huis had. Waar Etten niet tot scoren kwam lukte dit aan de andere kant erg goed. Een voorzet kon niet goed worden weggewerkt waardoor de bal na een scrimmage van dichtbij raak kon worden geschoten. Voor Etten was het meer en meer toewerken naar het einde van de wedstrijd. De wedstrijd eindigde zoals het begonnen was met een goal van HMC. Na een voorzet kon de bal vanuit de rebound binnen worden geschoten waardoor de 5-0 eindstand op het scorebord stond.

Etten heeft vandaag niet kunnen laten zien waar het toe in staat is, zelfs niet na een goede competitiestart. Deze wedstrijd heeft er wel voor gezorgd dat het een realisatiemoment is voor velen, in de 4e klasse wordt er namelijk toch net iets meer verwacht van de kampioen van de 5e klasse. Supporters bedankt, die ondanks de regen toch weer langs de lijn stonden om aan te moedigen.