Etten pakt eerste driepunter!

FC Bergh 1

29 september 2019 14:00

Na de 2-2 openingswedstrijd tegen Meddo, de grote concurrent van vorig jaar, staat vandaag de wedstrijd tegen FC Bergh op het programma. Na de fusie tussen VVL, VV Stokkum en MVR is dit de eerste thuiswedstrijd van FC Bergh. Dit werd groots geopend in de fraaie kantine en de “Onder 7” van FC Bergh en V.V. Etten speelde een wedstrijd vooraf. De opkomst van de teams werd begeleid door de 3 schutterijen van de 3 “fusie-dorpen”. Genoeg spektakel vooraf, maar het belangrijkste voor beide teams moet nog beginnen. FC Bergh verloor zijn eerste wedstrijd in de slotminuten tegen GWVV en was gebrand op een goed resultaat. Etten begon in de volgende opstelling: Hidde, Dion, Lars, Sander, Youri, Ruud, Nick, Thijmen, Jesse, Wouter en Devin.

Beide teams begonnen onrustig aan de wedstrijd en het spel golfde op en neer zonder dat één van beide teams controle kreeg over de wedstrijd. Nadat Etten dreigender werd, viel de eerste goal aan de andere kant. Een tackle op de bal werd door de scheids beoordeeld als een overtreding en hij wees naar stip: Penalty, dit cadeautje werd uitgepakt door FC Bergh. Na deze goal was Etten het even kwijt, maar herpakte zich. Na een goedlopende aanval werd Nick door Jesse met een splijtende pass één op één gezet tegenover de keeper van FC Bergh, Nick plaatste de bal rustig in de linkerhoek: 1-1. Een zondagschot van de nummer 10 van FC Bergh verdween in de linker bovenhoek: 2-1. Dit leek ook de ruststand te worden, maar in de 45ste minuut wist Wouter (terug van weggeweest) een gaatje te vinden in de verdediging van FC Bergh, een strakke schuiver in de lange hoek betekent de verdiende 2-2 vlak voor rust. Na spektakel voorafgaand aan de wedstrijd zette beide teams dit in de eerste helft door.

De tweede helft blijft op en neer gaan. In de 68ste minuut maakt na Wouter (tegen Meddo in de eerste wedstrijd ook in de basis) de volgende speler zijn rentree voor V.V. Etten: Giel Driever. Giel was 7 jaar speler van Silvolde en maakte onder andere de promotie van Silvolde mee naar de hoofdklasse. Na een jaar lang blessureleed is Giel weer op de weg terug en weer teruggekeerd op het oude nest. Vlak na de rentree maakte Etten de 3-2. Sander stond na een goede indraaiende vrije trap van Devin, bij de tweede paal om de bal tegen de touwen te werken. Een trap vanaf 25 meter door de middenvelder van FC Bergh eindigde, gelukkig voor Etten, op de lat. FC Bergh had de laatste 20 minuten voornamelijk de bal, maar de grootste kans was voor Etten, Giel kon echter zijn rentree niet opluisteren met een doelpunt.

Etten zorgde door deze overwinning voor een goede start van de competitie. Volgende week staat de volgende fusieclub op het programma, de uitwedstrijd tegen HMC’17. Supporters bedankt en hopelijk tot volgende week!