ETTEN VR1 - S.V. KILDER VR2

Molenstraat 3
7075BB
ETTEN GLD

Zondagmorgen 15 mei, het is weer zo ver. Na een aantal weken vrij te zijn geweest op de zondagmorgen en afgelopen donderdagavond thuis tegen Gendringen (1-0), spelen wij weer om 10:00 thuis. Dit was voor een aantal dames eventjes wennen, want de wekker moest weer gezet worden. Zoals (bijna) iedere zondag kwam onze Jo 1 minuut te laat en spekt zij de Boetepot. Thanks Jo, dat wordt een luxe weekendje weg!

Het zonnetje schijnt en er wordt dan ook niet ouderwets gediscussieerd over thermos aan wel of niet, maar over helmpjes aan wel of niet. De zonnebrand is ingesmeerd, het signaal dat onze Trainert Björn veilig de kleedkamer in kon. Na de wedstrijd van afgelopen donderdag heeft Björn alle vertrouwen in zijn team en kwam dan ook met positieve gemotiveerde woorden. De warming up ging van start en de dames voelde de warmte van de zon, hierdoor werden al snel alle hemdjes even onder het shirt uitgetrokken voor de wedstrijd van start ging.

Voordat de wedstrijd begon riep onze aanvoerster Mary de dames bij elkaar voor de focus en concentratie in de koppies.
10:00 het fluitsignaal ging, de wedstrijd is begonnen. De dames van Kilder begonnen de bal gelijk naar voren te trappen. Hé, dit komt ons bekend voor???? Kilder was de eerste 10 minuten sterk, dit liet ons inzien om even een tandje bij te zetten. Dit werd beloond want door een mooi balletje van Nien en een assist van Jant scoorde in de 19e minuut onze Lien, 1-0!

In de rust werd er nog snel wat extra kannetjes ranja opgehaald, want dorstig waren de dames wel.

Tweede helft ging van start, het stond nog 1-0. Er werd gelijk druk gezet en verschillende kansen gecreëerd door Etten. In de 66e minuut maakte onze Jant de 2-0. Maar Kilder wilde de 3 punten niet zomaar weggeven en maakte de 2-1. Het werd spannend, Kilder zette druk en kwamen met kansen. Maar Onze Juul liet het niet zomaar gebeuren en hield een aantal ballen tegen. Onze Trainert wilde even iets anders, maakte een plan waarbij een aantal dames en posities gewisseld moesten worden. Hiervoor had Björn wat tijd nodig en vroeg aan Nic om even te gaan liggen. Hierdoor kreeg Björn de tijd om de posities goed te zetten en de dames te coachen. Het bleef spannend en in de laatste 20 minuten werd er een wisselspeler ingezet. Dit bleek een goede keus te zijn want onze Nien kwam met haar snelheid voorbij de tegenstanders en scoorde 3-2! Niet heel veel later wilde onze andere Sloot niet achterblijven en ook zij scoorde 4-1!!! Met nog ongeveer 7 minuten te gaan, bleef het 4-1 en zorgde de dames van Etten ervoor dat de 3 punten thuisbleven!

Volgende week staat onze laatste wedstrijd van dit seizoen ingepland tegen vv Montferland om 10:00.

Lynn Gerritsen