ETTEN VR1 - VVG '25 VR1

Molenstraat 3
7075BB
ETTEN GLD

Zondag 10 april 2022. Vandaag staat de wedstrijd tegen VVG ’25 VR 1 op de planning; het team wat vaak nét aan het langste eind trekt in onze duels. Altijd een mooi affiche, een wedstrijd wat hard tegen hard gaat en die door beide partijen zeker gewonnen wil worden. En ook deze zondag was is het geval.

Zoals elke zondagochtend voor een thuiswedstrijd is de afspraak om negen uur verzamelen in de kantine. Dat blijft voor sommige speelsters echt een uitdaging en vandaag wat dit het geval voor Jeni; die opgesloten zat in de supermarkt omdat de schuifdeuren niet opengingen. Gelukkig hebben we op zondag ochtend een kwartiertje extra ingepland. Met een enigszins gespekte boetepot was het, na een kop koffie/thee en een orkest van zeehondencrèche Pieterburen, tijd om ons om te kleden. De wekelijkse vraag ‘wel of geen thermo’ werd weer gesteld, de tenues werden aangetrokken en uiteindelijk was het tijd voor Mike en Bjorn om de voorbespreking te doen; de schuifdeuren waren namelijk weer geopend! Ondanks dat wij geen aanspraak meer kunnen maken op het kampioenschap was het onze taak vandaag om het VVG zo lastig mogelijk te maken want een kampioenschap wordt zelfs in deze kelderklasse niet zomaar weggegeven.

De warming-up ging volgens planning, Swasi bepaalde de vlagger en onze captain Mary gooide nog even wat motiverende woorden in de cirkel. Het fluitsignaal tetterde door onze oren wij hadden aftrap. En wat voor een.. Tiedink opent de bal naar voren waarna deze via Janthe richting Jeni ging en zij knalde de bal direct langs de keeper de goal in, met nog geen twee minuten op de klok! We stonden voor tegen het altijd gevaarlijke VVG en we voelden dat er van alles mogelijk was vandaag. Het was een fanatieke pot met harde duels en links en rechts wat blessures. Onze Linde viel na tien minuten uit met een bovenbeen blessure en ook bij de tegenstanders waren er wat klachten. VVG scoorde na een kwartiertje de 1-1. De oppeppende kreten zoals ‘koppies omhoog’ en ‘we kunnen dit’ galmden over het hoofdveld. Tien minuten na de tegengoal van VVG werd onze Enkie meerdere malen hardhandig van de bal gezet. Hiervoor kregen we een vrije trap halverwege de helft van VVG aan de rechterkant. Tiedink schiet de bal loepzuiver op het hoofd van onze Enkie en zij kopt de bal binnen! De sfeer veranderd binnen de lijnen en VGG komt een beetje in een mopper-modus. Bij achterstand ligt het namelijk aaaaltijd aan de scheids en nooit aan de spelers zelf. Het gevolg hiervan was een gele kaart voor VVG en de woorden van de scheids “dit soort dingen tolereer ik niet”.

Tijdens de rust nemen we allemaal een slok iets te zoete ranja en luisteren we naar de woorden van Mike en Bjorn. Deze zijn positief en geven ons strijdkracht. We doen het goed en staan sterk! Meteen op standje ‘aan’ starten we aan de tweede helft. Je merkt dat VVG alles te verliezen heeft want zij klappen er vol op, ze vechten voor een doelpunt en wij proberen stand te houden. Deze mentaliteit zorgt voor gezeur binnen het team van VVG, gezeur op de scheids en gezeur op ons want het is immers geen ballet volgens de jonge trainer van VVG. Bij blessures aan onze kant krijgen we krijgen het verzoek of we even buiten het veld willen gaan liggen want dan kan de wedstrijd door. En achteraf begrijpen we het gedrag van deze meiden wel. Na hun verlies van ZZC vorige week komt het kampioenschap misschien nog op de tocht te staan. De grensrechter van VVG probeert het op een andere manier wat minder tochtig te maken boven in de lijst en stelt ons de vraag waarom wij hun niet gewoon laten winnen? Er staat toch niks meer op het spel voor ons? In de strijd om de beste te zijn is alles schijnbaar geoorloofd, dat hebben we wel geleerd uit de 8 seizoenen van Game of Thrones. Om weer even terug te komen bij de wedstrijd: de tweede helft was een  rechtvaardige hard-tegen-hard helft en net toen het leek dat we de wedstrijd gingen winnen scoorden zij alsnog de 2-2 in de laatste minuten. En eerlijk is eerlijk: dit is ook wel de terechte uitslag. We hebben besloten om toch een overwinningsselfie te maken want we hebben toch weer een puntje erbij en het voelde wel degelijk als een overwinning.

Terwijl het gevecht om de ijzeren troon boven in de lijst verder gaat, nemen wij het tweede paasdag tussen het paasvuur en de paasbrunches op tegen vv Monterland VR1. De weersvoorspellingen zien er goed uit, dus alle toeschouwers zijn weer welkom om 10:00 op sportpark de Treffer. Denk wel aan je SPF want de zon gaat schijnen!

Michelle Koster