ETTEN VR1 - ST: NVC/DEN DAM/SDOUC VR1

Molenstraat 3
7075BB
ETTEN GLD

Terug van weggeweest! Onze eerste bekerwedstrijd, meteen onze eerste inhaalwedstrijd en ook meteen onze eerste verliespartij...

Met welgeteld 13 vrouwen stonden we klaar op dinsdagavond in Azewijn op sportpark De Laak.

Om klokslag 20.00 uur floot onze scheidsrechter W. Messink zijn debuutwedstrijd (dat er nog maar vele mogen volgen).

Het 1e kwartier ging het vrijwel gelijk op!

Na onrustig gepingel bij ons achterin, viel daar helaas de eerste goal voor NVC.

Juul wilde graag een verjaardagsdoelpuntje voor Enkie maken en besloot de bal strak onder in de hoek te koppen! Helaas wel in ons eigen doel. We gaan de rust in met 2-0 voor NVC.

We komen erachter hoe nadelig het eigenlijk is dat we een seniorenelftal zijn en geen jeugdelftal. De voorkeur gaat altijd uit naar ranja in de rust, maar we krijgen net als nu gewoon een kop thee voorgeschoteld.

We worden even opgepept door onze coaches, deppen nog wat zweet weg en gaan vol goede moet terug het veld op.

De 2e helft gaan we weer redelijk sterk van start en worden er kansen gecreëerd. Helaas bleef het bij kansen. NVC komt in de aanval en creëerde een kleine valpartij in onze 16 waardoor zij een (onterechte) penalty kregen en daarmee de 3-0 Binnenschoten.

Langzaam begon bij beide partijen de vermoeidheid toe te nemen, maar NVC wist nog een aanval in te brengen, ze scoren en winnen de wedstrijd met 4-0.

Nienke.