ST: GENDRINGEN/SVGG VR2 - ETTEN VR1

ST: Gendringen/SVGG VR2 (zon)

22 januari 2023 9:30

F.H.M. Bergevoet

Sportpark De IJsselweide
Industrieweg 4
7071CK
ULFT

Op 22 januari stond de eerste wedstrijd na de winterstop op het programma. Na slechts één training in de benen moest er op het kunstgrasveld in Gendringen aangetreden worden tegen het plaatselijke tweede vrouwenelftal.Er werd met een grote selectie vanuit Etten (+ Ulft) naar Gendringen afgereisd, zo waren er in totaal 17 dames beschikbaar.Tijdens de warming up was het erg koud, dit werd dan ook erg vaak benoemd. Onze captain Marije was er klaar mee en kwam met de woorden: ‘wie nu nog klaagt over de kou moet een extra rondje rennen!’Gelukkig waren er kruiken, thermokleding, mutsen en dekentjes; hier werd dan ook gretig gebruik van gemaakt.Om 09:30 werd er afgetrapt en vanaf de eerste minuut werd er goed gecommuniceerd door de dames van Etten. Gendringen gaf ons veel ruimte en hierdoor kwamen we lekker aan het voetballen. Ook was het goed om te zien dat Nicolle, nadat ze voor de winterstop enkele wedstrijden had gemist door een operatie, weer op het veld stond. Daarentegen hadden we allemaal medelijden met onze grensrechter Michelle, die stond te bibberen langs de lijn. Net voor de rust, in de 44e minuut, maakt Linde vanuit een corner de 0-1.In de rust werd er massaal gewisseld, dit kon dan ook met 6 wissels. Nadat Eline met de snoeppot bij iedereen langs was geweest, konden we aan de tweede helft beginnen.In de tweede helft werden er veel kansen gecreëerd door de dames van Etten, echter werd geen enkele omgezet in een doelpunt.De keren dat Gendringen gevaarlijk kon worden, werd dit al vroegtijdig vakkundig opgelost door de verdediging. Met hard werken en een goede inzet van alle speelsters werd de overwinning veiliggesteld.Na het douchen hoopten we dat we nog een lekkere bal konden scoren in de kantine van Gendringen .. maar helaas. We besloten daarom om nog even een broodje te eten bij Broods.We hebben daar nog even de nabespreking gedaan, maar al snelde volgde er andere avontuurlijke onderwerpen.Aankomende zondag spelen we een belangrijke wedstrijd tegen VVG. We gaan strijden!

Malu Pothof