ETTEN VR1 - S.V. KILDER VR2

Molenstraat 3
7075BB
ETTEN GLD

Het zonnetje scheen, de dames van VVEtten waren allemaal op tijd aanwezig en genoten in de kantine van een kopje thee of koffie met een heerlijk plakje cake. De verhalen over het afgelopen weekend werden met elkaar gedeeld en hier en daar was er toch sprake van een lichte spanning voor de wedstrijd.
Vol goeie moed gingen we de kleedkamer in en eenmaal omgekleed werd de opstelling bekend gemaakt en konden we aan onze warming-up beginnen. Heerlijk in de ochtendzon werden de eerste sprintjes over de Ettense velden getrokken en klokslag 10 uur waren wij er dan ook helemaal klaar voor! Laat de wedstrijd tegen de dames van Kilder maar beginnen.

Zoals gezegd stonden we er klaar voor en ook de dames van kilder waren klaar voor de aftrap, maar er ontbrak toch nog iemand. De Scheids! Wie zou deze wedstrijd voor ons in goede banen leiden? Voetbal.nl werd gecheckt en er werd geconcludeerd dat er iemand aan onze wedstrijd gekoppeld was. Lichte paniek ontstond, en nu? De dames van Kilder werden ingelicht en de zoektocht naar een scheidsrechter werd gestart. Vriendjes werden gevraagd, zowel de aanwezige als de afwezige, er werden scheidsrechters uit bed gebeld en zelf de tegenstander werd gevraagd of zij mogelijk iemand mee hadden die zou kunnen fluiten. Terwijl er druk werd gezocht naar een oplossing, klonk er vanaf de zijlijn het verlossende woord:"Anders kan ik wel fluiten?"  Twan Bongers, de vriend van onze Nic was komen kijken en was bereid om de wedstrijd wel van heel dichtbij te gaan bekijken. Hier werd uiteraard dankbaar gebruik van gemaakt. Er werd een tenue geregeld, er werden schoenen geleend van een speler van Etten 5 en binnen enkele minuten stond Twan als ware scheidsrechter op het veld. Ruim 20 minuten later kon de wedstrijd dan eindelijk beginnen!

Nadat de scheids had gefloten voor de start van de wedstrijd. was de wedstrijd dan ook direct begonnen. Vanuit de aftrap werd er direct een gaatje gevonden in de verdediging van Kilder en wist onze peil snelle Nienke de bal al voorbij de keeper in het net de schieten. Na 12 seconden, als dus onze trainer Bjorn, wist Nienke daarmee de stand op 1-0 te brengen! Ondanks de rommelige start, zeker een goed begin van de wedstrijd! En nu doorzetten!

Dat bleek lastiger te zijn dan gezegd. De dames van Kilder liet zich niet zo gemakkelijk uit het veld slaan, beide teams leken aan elkaar gewaagd en  de eerste helft werd de 1-0 stand behouden. In de rust mochten de dames van Kilder ook genieten van een heerlijk plakje cake als bedankje voor het wachten.

Na de welverdiende rust ging de strijd de tweede helft gewoon verder. Vanuit Etten werd de druk opgevoerd, die 2-0 moest toch ook lukken! Er werden enkele kansen gecreëerd, maar de bal leek er maar niet in te willen.  Al ver in de tweede helft kregen we als Etten een corner mee. Onze Tiedink stond bij de hoekvlag en bracht een heerlijke bal voor de goal. Jolijn dacht daar wel wat mee te kunnen en in alle rust kopte ze de bal zo het net in! Daar was hij dan, eindelijk die 2-0! Heerlijk!
Nu het laatste kwartier volmaken en de 3 punten zouden in Etten blijven. Kilder voerde aan hun kant echter ook de druk op en aasden nog op een tegendoelpunt. De spanning was dan ook om te snijden op het moment dat Rachel de bal nog net van de doellijn wist te graaien en daarmee het tegendoelpunt wist te voorkomen. De laatste minuten werden uitgespeeld en na 90 minuten speeltijd floot scheidsrechter Twan af! De 3 punten bleven met een eindstand van 2-0 in Etten.

Twan, enorm bedankt dat je deze wedstrijd als scheidsrechter in goede banen hebt willen leiden en daarmee je debuut als scheidsrechter op de Ettense velden hebt gemaakt!

Toeschouwers en trouwe fans bedankt voor jullie support weer deze zondag.
Volgende week spelen wij uit om 12.00 uur op Sportpark de Munsterman in Silvolde tegen de dames van Terborg-Silvolde-Ajax Bredenbroek VR1. Graag tot dan!

Janneke