Eerste officiele wedstrijd Etten 1

Etten 1

Zeddam-Sint Joris 1 (zon)

Groep 3 34

2 september 2018 14:00

Etten – Zeddam/Sint Joris SV

De eerste officiële wedstrijd van het seizoen en de eerste officiële wedstrijd onder de leiding van Ruud Pastoor. Het veld lag er weer goed bij, wat gezien de droogte van afgelopen zomer een enorm compliment is aan de klusploeg! Met een zonnige 25 graden was het aangenaam voor de supporters en warm voor de voetballers. De trainer begon met de volgende opstelling: Nick Gries, Dion Leijzer, Sander van Aken, Yannick Thuis, Dennis Beernink, Ruud Helmes, Nick van Aken, Youri Leijzer, Jesse Roerdink, Jari Lucassen en Devin Zweekhorst.

Het begin van de wedstrijd was rommelig met een overwicht voor Zeddam/Sint Joris SV. Kansen werden het eerste kwartier niet genoteerd. De eerste grote kans was voor Zeddam/Sint Joris, na een goed aangesneden voorzet kon de middenvelder van Zeddam/Sint Joris de bal in de verre hoek koppen. Een katachtige redding van Nick zorgde ervoor dat de stand nog 0-0 was.

De eerste kans voor Etten was van (debutant) Jari Lucassen. Een schot van 20 meter belandde bijna in de winkelhaak, was het niet dat de keeper met een prachtige zweefduik de bal over de goal tikte. In de hoekschop die daarop volgde was het wel raak, Devin gaf de bal bij de eerste paal waarna Nick de bal in de verre hoek plaatste. Dit was gezien het eerste half uur tegen de verhouding in, maar de voorsprong voor Etten was een feit.

Etten zakte in en zorgde ervoor dat Zeddam geen groot gevaar kon stichten. In balbezit zorgde slordigheid ervoor dat Etten zelf niet gevaarlijk werd, waardoor we gingen rusten met een 1-0 stand.

In de rust werd er door Etten 2 keer gewisseld: Pal nam de positie van Youri over en Elroy verving Jesse. Pal kende een ongelukkige start door de bal mee te geven aan de aanvaller van Zeddam, die twijfelde niet en trok de trekker over: 1-1.

Etten leek hierdoor niet van slag en begon in balbezit met veel power de tegenaanval te zoeken. Een goed uitgespeelde counter via Jari en Ruud zorgde ervoor dat Devin in stelling kon worden gebracht. De aanname leek nog iets te ver voor zich uit, maar hij herstelde dit en plaatste de bal langs de keeper. Etten kon hierdoor weer de verdedigende stellingen in nemen en kijken of er in de counter wat te halen viel. De grootste kans die genoteerd kon worden was een kopbal van Devin  die rakelings naast de goal verdwijnt.

Etten kwam een kwartier voor tijd op een 3-1 voorsprong. Gaf in de eerste helft Devin nog een assist op Nick, waren de rollen nu omgedraaid. Nick wist het Devin nog lastig te maken met een lastige stuit, maar Devin had na een goal en een assist voldoende zelfvertrouwen om ook deze bal tot goal te promoveren.

In balbezit was de Etten de hele wedstrijd al onrustig, maar in de laatste 10 minuten kwam de vermoeidheid ook nog in de benen. In plaats van makkelijke oplossingen zoeken werd al snel de lange bal gehanteerd. Zeddam/Sint Joris plaatste 10 minuten voor tijd nog een offensief. De 3-2 viel nadat de linksbuiten van Zeddam/Sint Joris de directe tegenstander passeerde en Nick in de korte hoek verraste. Etten kon de overwinning niet over de streep trekken, want in blessure tijd viel ook nog de 3-3.

De resultaten van vandaag:

* Een terecht gelijkspel (3-3)

* Een goede conditietraining

* Debutanten Jari Lucassen en Ruud Pastoor

Supporters bedankt! Hopelijk zullen jullie dit jaar ook weer veelvuldig langs de lijn aanwezig zijn!

Ruud Helmes