Belangrijke overwinning Etten

S.V. Kilder 1

17 februari 2019 14:00

Op de eerste mooie lentedag van 2019 stond Etten-Kilder op het programma. Kilder een geduchte tegenstander, vorig jaar gedegradeerd uit de 4e klasse en in onze tweede wedstrijd van dit seizoen gelijkwaardig aan Etten: 2-2. Kilder staat bekend om fysiek voetbal, die vooral verdedigend de zaken vaak goed in orde heeft en in aanvalsleider van Dillen een makkelijk scorende spits heeft. Etten trad aan in de volgende opstelling: Hidde, Dion, Lars, Sander, Youri, Ruud, Pal, Nick, Devin, Jari en Jesse.

Etten kwam goed uit de startblokken en kon al snel het eerste schot noteren, die tot corner werd verwerkt. Devin legde de bal vanuit de corner op elf meter van de goal bij de eerste paal neer, Sander wist de bal uiterst gevoelig met zijn rechter binnenkantvoet in de kruising te volleren. Een fantastisch doelpunt en een uitstekend begin aan deze wedstrijd.

De wedstrijd speelde zich voornamelijk af rond de middellijn. Stevige duels werden door de scheids niet bestraft met gele kaarten, waardoor het een fysieke wedstrijd dreigde te worden. Ruud Pastoors had voor de wedstrijd nog gehamerd op een voetballende in plaats van een fysieke wedstrijd, helaas was dit vanmiddag niet het geval.

De corner bleek deze middag een perfect middel om de wedstrijd naar ons toe te trekken. De bal werd door Devin bij de tweede paal neergelegd, waar Sander boven zijn directe tegenstander uittorende om de bal snoeihard op de lat te koppen. Nick was er, zoals Inzaghi in zijn goede dagen, als de kippen bij om in de rebound de bal binnen te prikken: 2-0.

Voor rust werd Kilder nog gevaarlijk via de zijkant, maar stond Hidde goed opgesteld om de kopbal te vangen. Etten ging de rust in met 2-0, maar in de rust werd nogmaals aangegeven: Kilder is net Duitsland, van de Duitsers heb je pas gewonnen als ze met de bus de stad uit zijn. Herinnerd aan het feit dat we in Kilder ook tot tweemaal toe op voorsprong waren gekomen, maar Kilder ook tot tweemaal toe weer langszij kwam.

In de tweede helft zakte Etten vooral in en probeerde in de counter de beslissing te forceren. Vooral een uitbraak via Devin die Ruud aanspeelde in de zestien was de uitgelezen kans voor de knock-out, maar die kwam helaas niet. Lars speelde de nummer 11 van Kilder uit de wedstrijd en daarmee bleek ook het gevaar van Kilder beperkt. In de laatste 20 minuten voor tijd werd het nog gevaarlijk met een schot vanuit de tweede lijn van Kilder, echter stond gelegenheidsverdediger Jari op de lijn om de bal uit de goal te werken.

5 Minuten voor tijd schoot een middenvelder van Kilder van 20 meter onderkant-lat, maar gelukkig voor Etten stuiterde de bal aan de goede kant van de doellijn. Hierdoor bleef het 2-0. Etten had in de slotfase geluk dat Kilder niet de aansluitingstreffer maakte, maar had hiervoor eigenlijk zelf al de wedstrijd moeten beslissen.

Door de overwinning is er nu een gat geslagen met de nummer 3, maar door de overwinning van Meddo blijft Etten in de achtervolging. De aankomende 2 zondagen zijn er geen wedstrijden voor de groen-witten, maar 10 maart is de topper tegen en in Meddo. Supporters bedankt en hopelijk zien we jullie weer op 10 maart!