Etten staat weer op 1 punt van Meddo

Marienveld 1

17 maart 2019 14:00

Etten – Mariënveld        3 -1

Na een zware wedstrijd te hebben gehad een week eerder uit in Meddo, is het voor Etten zaak om de winstreeks van voor de wedstrijd tegen  Meddo weer nieuw leven in te blazen. Aan de wind zou het niet liggen want die blies genoeg leven in de wedstrijd. Het was weer een dag met regen en wind die het spel en het veld niet ten goede deed. Aangezien Etten vorige week wel een goede prestatie heeft neergezet bleef de opstelling gelijk: Hidde, Dion, Sander, Lars, Youri, Ruud, Nick, Pal, Devin, Jari en Elroy. Doordat het 2e  geen wedstrijd had, zaten er drie gretige fitte wissels op de bank: Jesse, Yannick en Mike.

De eerste helft begon met zoeken naar het goed opstellen tegen een verrassende opstelling van Mariënveld. Dit zorgde er na 1 minuut al voor dat een aanvaller vrij kwam in het strafschopgebied, hij draaide zich knap om en scoorde meteen al de 0-1. Etten was meteen wakker, maar moest nog even verder zoeken naar het antwoord voor het aanpakken van de opstelling van Mariënveld, zodat we zelf nog wel in onze gewenste opstelling konden spelen. Na dit enigszins onder controle te hebben konden we steeds meer druk vooruit gaan geven. Vooral door een paar vrije trappen die voor werden gegeven om in te koppen, werd Etten steeds gevaarlijker. Na een goede corner van Devin kon Nick bij de eerste paal de bal binnen koppen. De stand was weer gelijk maar verder uitbouwen werd nog even lastig. Etten was erg slordig aan de bal waardoor het niet echt tot goede uitgespeelde aanvallen kon komen. aan het einde van de eerste helft kwam er nog wel een aantal goede kansen voor Etten. Dit kwam vooral door goed samenspel over de grond zodat spelers rond de 16 meter vrij kwamen voor een schietkans.

In de tweede helft had Etten de wind tegen waardoor Mariënveld besloot om wat meer druk te gaan geven. Hierdoor kon Etten wat moeilijker van de goal af komen en omdat de bal vaak voorin niet goed vast werd gehouden kwam het niet echt tot goede aanvallen. Door de wind die wel een rol speelde was Etten vooral genoodzaakt om de bal via de grond rond te laten gaan. Nadat Yannick erin kwam voor Jari, Nick in de spits ging staan en Lars op het middenveld kon Etten tot steeds betere aanvallen komen. Er werd steeds meer druk gezet op de verdediging van Mariënveld waardoor de kansen bleven komen. Na weer een goede corner van Devin kon deze keer Sander de bal binnen koppen bij de eerste paal. Etten bleef verder op zoek gaan naar nog een goal om de wedstrijd volledig naar zich toe te trekken. Dit gebeurde na een hele mooie aanval waarin Jesse met een steekpass Devin vrijspeelde, die op zijn plaats Nick voor de goal zag staan en in kon tikken. Het was een aanval uit het boekje die ervoor zorgde dat de einduitslag van deze toch wel zware wedstrijd 3-1 in het voordeel van Etten werd.

Na een zware wedstrijd met een gelijkspel tegen Meddo heeft Etten zich goed weten herpakken door de nummer 4 van de ranglijst op afstand te houden. Daarnaast is het gat tot Meddo weer geslonken tot 1 punt aangezien de wedstrijd van Meddo was afgelast. We willen de supporters bedanken voor de steun tijdens de wedstrijd ondanks het mindere weer.