Etten sluit 2018 in stijl af

Etten 1

5e klasse C

16 december 2018 14:30

’s Ochtends ging iedereen na het openslaan de gordijnen er eigenlijk al vanuit dat de wedstrijd werd afgelast, maar het belletje uit Stokkum kwam niet. Dus verzamelde de spelers zich bij de trainer thuis, wonend in Stokkum, waar soep en broodjes voor ons klaar stond. De wedstrijd van Meddo ging ook gewoon door tegen den Dam, normaliter zal Meddo deze wedstrijd winnen en dus was het opdracht voor ons om ook te winnen. Etten begon deze wedstrijd met twee wijzigingen ten opzichte van de vorige week: de knieën van Sander waren weer opgelapt en hij was weer onderdeel van het centrale duo: “de van Akens”. Jari kreeg de kans om zich vanaf de aftrap te bewijzen na een reeks goede invalbeurten.

Etten en Stokkum begonnen beide fel aan de wedstrijd. Het spelbeeld in de eerste 10 minuten golfde op en neer zonder dat er grote kansen werden gecreëerd. Etten kreeg naarmate de wedstrijd vorderde meer balbezit en drong Stokkum terug op zijn eigen helft. Stokkum, dat vorig jaar nog nacompetitie speelde, leek weer een beetje terug in de vorm van vorig seizoen, want het gaf goed verzet. De grootste kans in de eerste helft was voor Nick, een vrije trap vanaf de zijkant werd eerst nog weggewerkt door Stokkum. In de herkansing viel de bal voor de voeten van Nick, Nick zelf ook verrast door deze kans, tikte de bal naast het doel. De brilstand stond in de rust op het bord: 0-0.

Etten bleef ook na rust het overwicht in de wedstrijd houden. Er was een corner nodig om dit overwicht ook op het scorebord te krijgen. Ook hier werd de voorzet in eerste instantie nog weggewerkt, maar in de rebound wist Devin de bal in de lange hoek te plaatsen: een schitterende 1-0. Vorige week sloop de gemakzucht na de 1-0 in de ploeg, maar daar was vandaag geen sprake van. Een vrije trap vanaf 35 meter van de goal, werd door Devin het zestienmetergebied ingebracht. Jari stond op de goede plek en schoot de bal hard achter de keeper. Dit was ook één van Jari’s laatste wapenfeiten want hij moest zijn plek afstaan aan Elroy. 10 minuten voor tijd gooide Stokkum zelf de handdoek in de ring: een terugspeelbal van de verdediger werd door de keeper opgepakt met de handen, dus een indirecte vrije trap. De eerste poging verdween nog in de muur van Stokkum, maar in tweede instantie werkte Elroy zijn 4e van dit seizoen in de goal.

3-0: een mooie overwinning, opvallend dat alle goals uit een standaardsituaties kwamen. Zoals verwacht, Meddo had een makkelijke middag in Azewijn, waardoor het verschil 1 punt blijft. Na de winterstop staat de laatste wedstrijd van deze periode op het programma. Etten ontvangt Den Dam en Meddo krijgt Mariënvelde op bezoek.

Het was dus een koude en gure zondag, des te mooier was het om te zien hoeveel publiek uit Etten deze kou getrotseerd was! Een mooie afsluiter van 2018, laten we er een nog mooier 2019 van maken!

Ruud Helmes