Pal scoort bij winnend Etten

Westendorp 1

12 mei 2019 14:00

Westendorp – Etten      0 – 2

Na een week rust werd het weer hoog tijd voor Etten om zich op te laden voor een wedstrijd. Etten staat met nog 3 wedstrijden te gaan gelijk aan kop met Meddo, alleen wel met een wedstrijd minder. Deze keer stond de uitwedstrijd tegen Westendorp op het programma. Voor de wedstrijd was het nog onzeker of Elroy kon beginnen aan de wedstrijd en tijdens de warming-up werd al snel duidelijk dat Jesse zich klaar kon gaan maken om de wedstrijd te beginnen. Hierdoor werd de basisopstelling: Hidde, Dion, Sander, Lars, Youri, Ruud, Nick, Pal, Devin, Jari en Jesse. Om het team te kunnen versterken zaten Yannick, Thijmen en Elroy nog op de bank.

De eerste helft begon door het goede veld van Westendorp met rustig voetbal waarbij de bal goed van voet naar voet kon gaan. Westendorp probeerde wel op te bouwen maar tot aanvallen kwam het niet. Etten was wel steeds meer opzoek naar goede uitgespeelde aanvallen om tot scoren te komen. Doordat Westendorp vooral inzakte en het centrum sterk hield was het zaak om vooral via de zijkanten de aanval te zoeken. Het werkte voor Etten erg goed door in de omschakeling snel te reageren en zo de vrije spelers te zoeken. Na een half uur werd de lopende Nick gevonden aan de zijkant die de bal scherp kon voorzetten richting de tweede paal waar Devin klaar stond om in te tikken. Ondanks dat de bal nog lastig stuiterde kon Devin via de keeper de bal tegen het net schieten. Ook na de goal bleef Etten doordrukken om voor rust nog de tweede goal te scoren, zodat er meer rust gecreëerd kon worden voor de tweede helft.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld niet veel, Etten bleef de aanval zoeken via de zijkanten. Dit kwam mede doordat Jari een ongelukkige wedstrijd speelde, waardoor het lastig werd om via het centrum te spelen. Na een uur kon Jari de bal wel goed klaarleggen in de 16 meter, na een voorzet van de diep gestuurde Devin. Deze opgelegde kans werd erin geschoten door Pal, die hiermee ook op het lijstje van doelpuntenmakers van dit seizoen komt te staan. Westendorp ging wat wisselingen aanbrengen om meer duelkracht op het middenveld te creëren, om zo beter van het doel af te kunnen komen. Etten ging ook wisselen door Jari te vervangen door Thijmen, waardoor Nick in de spits kon komen te spelen. Later werd Nick nog gewisseld voor Yannick waardoor Lars naar het middenveld werd geschoven. Tot heel veel kansen kwam het niet meer aan beiden kanten.

Etten is na deze wedstrijd nog twee wedstrijden verwijderd van het kampioenschap. Voor de komende wedstrijd is het zaak om de wedstrijd sneller naar ons toe te trekken om zo meer rust te creëren gedurende de wedstrijd.

We willen de massale opkomst van de supporters erg bedanken voor de steun tijdens de wedstrijd!