Etten loopt uit op Meddo

NVC 1

14 april 2019 14:00

NVC – VV Etten

Nadat Meddo in de streekderby tegen Vosseveld kostbare punten had laten liggen in de laatste seconde van de wedstrijd (2-2), was het aan de mannen van Ruud Pastoor de taak om het gat met de nummer twee uit te breiden naar 3 punten. De benauwde 2-1 overwinning in Etten en het feit dat Etten vaker verloor dan won in Netterden, kan NVC een ware angstgegner worden genoemd. Etten ging de wedstrijd in met de volgende opstelling: Hidde, Dion, Lars, Pal, Youri, Ruud, Thijmen, Elroy, Jari en Devin.

De wedstrijd was nog niet begonnen of de aanvoerder van Netterden moest de strijd al staken. In de loop van de tweede helft werd er nog 2 maal gewisseld door NVC. Het kan niet zijn geweest dat de spelers van NVC gewisseld werden door het hoge tempo en de vermoeidheid. De eerste helft was aan Etten-kant vol slordigheden, weinig beweging en veel frustratie. NVC “parkeerde de bus” en probeerde in de tegenstoot Etten pijn te doen. In de tegenstoot gevaarlijk worden lukte niet, maar de verdediging van NVC bestond uit 10 mensen, waardoor Etten moeilijk de ruimte kon vinden. De kansen die werden gecreëerd waren vrije trappen vanaf de zijkant, beide keren kon Lars de bal net niet goed gecontroleerd koppen, waardoor we gingen rusten met de brilstand.

In de rust werd gehamerd op de voetballende oplossing en meer via de zijkanten te gaan voetballen.

Alle goede voornemens en het balbezit was er de tweede helft, echter bleef goed voetbal en goede kansen spaarzaam. Een kwartier voor tijd werd de bal door de scheids op de rand van de zestien neergelegd. Nick plaatste de bal koelbloedig in de lange hoek, de bevrijdende 1-0! Hierna was het verzet van Netterden gebroken. Sander, die na de 1-0 was ingevallen als spits, kopte de bal terug na een voorzet vanaf de zijkant en na niet goed wegwerken door de verdediging, kon Nick zijn tweede van deze middag maken. Het slotstuk was voor Devin, die met een bal van afstand de keeper verraste: 3-0. Een zwaarbevochten zege en een voorsprong van 3 punten op Meddo!

Supporters weer bedankt voor de support! Aankomend weekend zijn we een weekend vrij en kunnen we afwachten wat Meddo doet tegen Ajax-Breedenbroek. Wij spelen op 28 april weer tegen Azewijn in Etten, tot dan!