Etten pakt koppositie

Den Dam 1 (zon)

24 maart 2019 14:00

Op zondag 24 maart moest Etten naar Azewijn afreizen voor de wedstrijd tegen Den Dam. Op papier een eenvoudigere tegenstander dan de afgelopen 4 wedstrijden (Vosseveld, Kilder, Meddo en Mariënvelde), maar van onderschatting mag geen sprake zijn. Mooi om te zien dat veel mensen uit Etten op deze zonnige middag de weg naar Sportpark “De Laak” wisten te vinden! Etten begon in een andere opstelling dan afgelopen week: Hidde, Dion, Lars, Sander, Youri, Ruud, Pal, Nick, Elroy, Devin en Jesse mochten vandaag starten. Op de bank namen Jari, Mike en Yannick plaats.

Etten begon met overwicht aan de wedstrijd tegen Azewijn, zonder echt grote kansen te creëren.  Het spel speelde zich voornamelijk af op de helft van de tegenstander, tevens ook duidelijk het mindere deel van het voetbalveld. Juist toen Azewijn in een aanval met meer mensen naar voren ging, sloeg Etten toe in de omschakeling. Elroy speelde Nick perfect mee in de loop, Nick omspeelde de laatste man van Den Dam en faalde oog in oog met de keeper niet: 1-0. In de 20 minuten daarna kwam Etten een aantal keren gevaarlijk voor het doel van de keeper van Azewijn, maar de groen-witten konden het net niet laten bollen.

10 minuten voor rust, kreeg Elroy de bal in de zestien aangespeeld. Met goed overzicht speelde hij de vrijstaande Ruud in, die na een aanname op de knie, de bal achter de keeper schoot: 2-0. Dit was ook de ruststand. Etten speelde gedisciplineerd en gaf geen kansen weg in de eerste helft, maar weinig effectiviteit voorin, zorgde voor nog een pittige tweede helft.

Vlak na rust speelde Devin met een bekeken bal Nick vrij. Nick gokte op de lange hoek, maar helaas de keeper ook en dus bleef het nog 2-0. Een half uur voor tijd leek de wedstrijd beslist, vanuit een corner van Devin, bleef de bal liggen voor de voeten van Elroy die de bal achter de keeper schoot: 3-0. Een prima middag voor de rechtsbuiten van Etten: 2 assists en een goal. Na de 3-0 werd Etten wat laconieker, waardoor Hidde nog een keer reddend moest optreden en hierdoor wederom de 0 hield. In de laatste paar minuten verzuimde Etten nog verder uit te lopen, vooral Ruud had in de rebound de uitgelezen kans om de 4-0 te scoren, maar het bleef bij 3-0.

Na de wedstrijd werd deze voetbalzondag nog iets mooier, nummer één Meddo liep tegen puntverlies aan in Mariënvelde: 1-1. Hierdoor gaat Etten over Meddo heen en staat het met nog 7 wedstrijden te spelen, voor het eerst in deze competitie bovenaan. Volgende week staat de lastige uitwedstrijd tegen Halle op het programma, thuis werd hier met 1-0 van gewonnen.