Etten wacht nog steeds op eerste overwinning

Ajax B 1

7 oktober 2018 14:00

Na een verlies en een gelijkspel, was het vandaag noodzakelijk om de 3 punten mee terug te nemen naar Etten. Vorig jaar was Breedenbroek uit de eerste wedstrijd van het seizoen en werd het een gemakkelijke overwinning voor Etten. De opstelling van vandaag in de vertrouwde 4-3-3: Hidde, Dion, Sander, Lars, Yannick, Ruud, Pal, Youri, Elroy, Nick en (Jarige) Jesse.

Etten begon prima aan de wedstrijd. De wedstrijd speelde zich voornamelijk af op de helft van Breedenbroek. Waar vorig jaar door Breedenbroek hoger druk werd gezet en ze zelf probeerde op te bouwen, lag vandaag voornamelijk de prioriteit op het verdedigen en met de lange bal op de counter gevaar te stichten.  Etten wist via Nick van Aken, die een continue plaag was voor de voorstopper van Breedenbroek, regelmatig tot kansen te komen. Echter wist Nick dit helaas niet te om te zetten tot een goal. Grootste kans in de eerste helft was na ongeveer een half uur spelen. De bal werd vanaf de rechterkant voorgezet en Youri, die als doorschuivende middenvelder de zestien in kwam stormen, kopte de bal net over. Zoals gezegd was Breedenbroek voornamelijk gevaarlijk in de counter. De linksbuiten van Breedenbroek was de verdediging van Etten te snel af, maar de bal ging via de lat over, hierdoor was  de ruststand: 0-0.

Etten bleef in de tweede helft de bovenliggende partij. Eerste gevaar volgde uit een vrije trap op ongeveer 20 meter van de goal. Waar we vorige week nog succesvol waren uit een vrije trap, bleef een treffer nu uit. Na een kwartier in de tweede helft was de ban toch gebroken. Een goed aangesneden corner van Youri, werd beheerst in de lange hoek gekopt door Sander van Aken. De welverdiende 1-0. Etten bleef ook na de 1-0 goed voetballen. 25 minuten voor tijd leek de wedstrijd dan ook beslist, Sander veroverde de bal en gaf de bal mee aan Ruud, die zonder tegenstand kon oplopen op 25 meter van de goal en de bal kon meegeven aan de vrijstaande Nick van Aken die de bal in de lange hoek tikte.

Gezien het spelbeeld en de 2-0 stand leek het erop dat Etten de eerste driepunter kon bijschrijven. Was het niet dat het spelbeeld de laatste 20 minuten kantelde. Etten zakte in, waardoor Breedenbroek makkelijker de bal vanaf de middenlijn hoog rond de zestien van Etten kon “gooien”. Etten verloor steeds meer duels en Breedenbroek ging geloven in een wederopstanding. De 2-1 viel na een voorzet vanaf de linkerkant, deze kon worden binnengekopt door de spits van Breedenbroek. Dit zorgde voor nog meer geloof bij Breedenbroek. Een diepe bal vanaf de middenlijn en miscommunicatie bij de keeper en de verdediging van Etten, zorgde ervoor dat de aanvaller van Breedenbroek er tussen kwam en de 2-2 op het scorebord zette.

Met een gelijkspel schiet Etten op dit moment te weinig op en staat het op 2 punten na 3 wedstrijden. Het beste resultaat van het weekend werd op zaterdag al genoteerd: de oud-ijzer actie bracht € 4.879,- in de kas van V. V. Etten. Komende weken staan Bredevoort (thuis), Meddo (thuis) en Mariënvelde (uit) op het programma.

Ruud Helmes