4 op een rij voor Etten 1

Halle 1

4 november 2018 14:00

Op een verassend zonnige en warme zondagmiddag in november stond de “revanche”-wedstrijd tegen Halle op het programma. Na twee nederlagen vorig seizoen werd het weer eens tijd om te laten zien dat Etten het verdiend om de wedstrijd winnend af te sluiten. Aangezien Etten in een goede flow zit waarin al 3 keer op rij werd gewonnen, bleef de basisopstelling onveranderd: Hidde, Dion, Sander, Lars, Youri, Ruud, Nick, Pal, Jesse, Devin en Elroy.

In de eerste helft begon Etten matig in een rommelige wedstrijd. Vooral in balbezit was het van beide teams niet van hoog niveau waardoor de bal niet erg lang in het spel bleef. Etten pakte dit op den duur beter op, wat resulteerde in een aantal kansen die het net wel hadden mogen raken. Echter blijft Halle altijd een stugge ploeg met een solide verdediging waardoor er volledig doorheen komen toch erg lastig was.

In de tweede helft ging de rommeligheid gewoon weer verder. Etten had zich in de eerste helft nog niet beloond met een goal dus bleef aandringen. Hierdoor raakten de aanvallers erg vermoeid aangezien ze ook steeds terug moesten verdedigen. Na een tijdje hing een goal niet meer in de lucht totdat een bal wel de lucht in ging en precies op de borst van Ruud terecht kwam die net buiten de zestien stond. De normaal zo bescheiden en solide Ruud liet zich vandaag eens van een andere kant zien door de bal vol op de volley te nemen. De bal vloog met een snelheid waar Max Verstappen nog U tegen kan zeggen richting het doel van Halle waar de keeper ook totaal geen kans had om nog iets te kunnen uitrichten op dit wereldschot. Na deze goal waren beide teams een beetje van slag. Hierna werd het toch wel weer tijd om na de goal weer verder te gaan voetballen. Dit was erg moeizaam omdat Halle ineens wat meer druk vooruit ging zetten. Doordat ze al met 4 man op het middenveld stonden en dus al een mannetje steeds vrij hadden werd het extra lastig toen een verdediger ook nog door ging schuiven. Echter heeft Etten dit goed opgepakt en heeft Hidde zich niet tot nauwelijks hoeven strekken om zijn doel voor de derde keer op rij schoon te houden.

Al met al is het een wedstrijd die in het verleden nog vaak voor Ettens kant de verkeerde kant op viel. Dit hebben we nu weten te voorkomen door het achterin goed dicht te houden en druk te blijven geven waar dat kon. Met deze zege staat de zegereeks alweer op 4 na een ongelukkige seizoenstart. Nu we de complete top 8 gehad hebben, wacht ons nu de onderste 5 van de competitie tot aan de winterstop. Naast een overwinning voor Etten heeft leider Wim Beernink vandaag een nog grotere overwinning gehaald. Wim heeft samen met zijn vrouw in New York de marathon (uit)gelopen!

Pal Schepers