We slaan de goede weg in

SC Meddo 1 (zon)

21 oktober 2018 14:00

Op zondag 21 Oktober werd er om 14:00 afgetrapt op sportpark ‘De Treffer’ in Etten. Dit was de tweede thuiswedstrijd waarin het eerste mocht aantreden op het eerste veld, nadat de eerste thuiswedstrijd door de kermis verplaatst moest worden naar het tweede veld. We zullen maar zeggen dat dit eerste veld het meer dan goed doet voor onze hoofdmacht want na de gewonnen wedstrijd de week ervoor tegen Bredevoort 1 was het nu de beurt aan de plaatselijke FC van Meddo.

Meddo die met een goed gevoel naar ‘De Treffer’ kwam door het winnen van hun eerste 3 duels trof in Etten een tot op het bot gemotiveerde ploeg die aan die winning streak graag een einde zou maken. Dit heeft Ruud Pastoor dan ook gedaan met de volgende namen: Hidde Roerdink, Dion Leijzer, Ruud Helmes, Lars van Aken, Dennis Beernink, Jesse Roerdink, Pal Schepers, Youri Leijzer, Jari Lucassen, Sander van Aken, Elroy Huijink, Nick van Aken, Devin Zweekhorst en Stefan van Uem.

Etten begon scherp aan de wedstrijd en liet Meddo gelijk weten dat er op deze zondag middag niets te halen viel in Etten. Door de bal snel van voet naar voet te verplaatsen op aanvallend gebied en compact en geconcentreerd te verdedigen kreeg Etten al gauw grip op de wedstrijd. Dit resulteerde in de 25e minuut na een gegeven crosspass van Lars van Aken waar volgens mij Hakim Ziyech zijn vingers nog bij af zou likken (dit is geschreven uit geheel eigen wil) in een doelpunt na de goede aanname van Nick van Aken die de bal op zijn beurt koel binnen schoof. De rest van de tweede helft werd er door beide elftallen goed gevoetbald waarbij de duels vooral op het middenveld werden uitgevochten. Dit resulteerde niet direct in grote kansen, maar wel in mooie duels.

Na 45 minuten floot de scheids voor een kopje thee en daar waren beide elftallen het dan ook wel mee eens.

De tweede helft verliep eigenlijk bijna hetzelfde als de eerste Etten was de bovenliggende partij alleen vergat zichzelf soms te belonen met een doelpunt. Aan de andere kant stond het verdedigend gezien heel erg goed waardoor ook de eerste 0 van het seizoen aangetekend kon worden. Dit is natuurlijk niet alleen fijn voor de goalie maar het geeft ook een lekker gevoel en vertrouwen aan het hele team.

Naast het fijne gevoel van de 0 houden was ik bijna vergeten te vertellen dat er nog een andere van Aken mee deed aan de wedstrijd namelijk Sander van Aken. Deze van Aken wist in de 58e minuut nogmaals de naam vak Aken op het scorebord te zetten door het maken van Ettens tweede doelpunt. Dit was dan ook gelijk de laatste goal van de wedstrijd waarna Etten de wedstrijd rustig uit voetbalde en dus met een 2-0 overwinning en met een goed gevoel volgende week kan vertrekken richting Ma-rienvelde waar we zullen proberen om de 3 punten op te halen.

We eindigen dit verslag toch weer met het bedanken van het publiek, want die waren er weer in grote getalen. Daarvoor dank!