Etten stijgt naar 2e plek

25 november 2018 14:00

Datum: 25-11-2018

Wedstrijd Etten 1 - Westendorp 1

Westendorp wist zijn vorige wedstrijd te winnen en weet redelijk gemakkelijk te scoren. Ze stonden voorafgaand aan de wedstrijd op een 10e plaats, maar dit mocht Etten niet onderschatten. Etten bleef ongewijzigd en begon in de vertrouwde 4-3-3 opstelling: Hidde, Dion, Lars, Sander, Youri, Ruud, Pal, Nick, Elroy, Devin en Jesse.

De wedstrijd speelde zich vanaf het begin af aan op de helft van Westendorp. Bij balverlies zette Etten hoog druk, waardoor Westendorp niet voorbij de middenlijn gevaarlijk kon worden. Het schot vanaf 40 meter van de spits van Westendorp in de beginfase was typerend voor de eerste helft. Na een aantal gevaarlijke momenten, zorgde Elroy voor de 1-0. Hij werd vrijgespeeld op de rechterkant en kwam hierdoor op zijn (goede) linker uit en draaide de bal om de keeper, in de lange hoek. Etten had het overwicht, maar wist dit nog niet op het scorebord tot uitdrukking te brengen.

De 2-0 was een mooi velddoelpunt. Lars schoof vanuit de achterhoede door, om de voorhoede te assisteren. Na een bal vanuit het middenveld, wist Lars de bal op de borst te controleren en de vrijstaande Nick te bedienen. Nick bleef koelbloedig en schoof zijn 6e van dit seizoen tegen het net. Een stevige overtreding op Pal zorgde ervoor dat Pal in de rust hinkend de kleedkamer opzocht.

5 minuten na de rust was het duidelijk dat Pal niet verder kon en werd vervangen door Yannick. Yannick ging centraal achterin staan, waardoor Lars doorschoof naar het middenveld. Voorafgaand aan de wedstrijd stonden de gebroeders van Aken nog samen aan kop van de gouden schoen compititie van Etten. Na de goal van Nick, was het Sanders beurt om de stand in de onderlinge compitie weer gelijk te trekken. Een bal vanaf de zijkant werd niet goed weggewerkt en zoals wel vaker dit seizoen, wist Sander op de goede plek te staan om de bal het laatste zetje te geven: 3-0.

De laatste goal van de middag was voor Sander. Nadat hij van achteruit ongestoord kon doorlopen naar middenveld, ging hij de combinatie aan met de sterk ingevallen Jari. Sander kreeg de bal perfect in de loop terug en speelde de bal onder de keeper door, eindstand: 4-0.

Na de wedstrijd bleek Vosseveld gelijk te hebben gespeeld tegen Halle, waardoor Etten op doelsaldo nu op een tweede plaats is gekomen.
Aankomend weekend is Etten vrijaf, maar op de andere velden van 5c wordt er gewoon gevoetbald. Meddo neemt het op tegen Ajax Breedenroek en Vosseveld tegen Kilder.

PS: De huisfotograaf van Westendorp heeft nog een aantal mooie kiekjes geschoten: https://www.sportverenigingwestendorp.nl/fotos/181125-etten-wdorp/index.html

Ruud