Eerste punt Etten

S.V. Kilder 1

30 september 2018 14:00

Op zondag 30 september werd er om 14:00 afgetrapt op sportpark De Tol in Kilder. Aan de aftrap stond de hoofdmacht van de plaatselijke FC tegenover het elftal van trainer Ruud Pastoor. Het elftal van Ruud Pastoor bestond deze zondag uit: Hidde Roerdink, Dion Leijzer, Ruud Helmes, Lars van Aken, Dennis Beernink, Yannick Thuis, Jesse Roerdink, Pal Schepers, Youri Leijzer, Jari Lucassen, Sander van Aken, Elroy Huijink, Nick van Aken en Stefan van Uem. Alleen deze laatst genoemde heeft de wedstrijd aan zich voorbij moeten laten gaan omdat hij ziek was.

Het was gelijk oppassen geblazen voor de thuisploeg. Al na 8 minuten werd een goed lopende aanval over het middenveld via een strakke voorzet van Ruud Helmes binnen gewerkt door de naar de eerste paal gelopen Jesse Roerdink. Hij zette met dit mooie doelpunt de bezoekers al snel op het scorebord. Na deze flitsende aanval werd er door Etten goed door gevoetbald wat ervoor zorgde dat Etten nog een aantal kleine kansen creëerde aan het begin van de eerste helft. Na 25 minuten raakte Etten de grip op de wedstrijd een beetje kwijt en vielen er gaten tussen de linies. Er werd geen druk op de bal gezet waardoor Kilder vanaf 16 meter vrij op de goal kon schieten. De droge knal belande in de on-derhoek, achter doelman Hidde Roerdink. 1-1. De tegengoal schudde Etten weer wakker en het voet-bal kwam een beetje terug in de ploeg. In de 40ste minuut resulteerde dit zelfs in een prachtige goal. Etten voetbalde goed naar voren, maar een overtreding van Kilder zorgde voor een vrijetrap. Een mooie schietkans vanaf 18 meter. Sander van Aken en Youri Leijzer gingen samen achter de bal staan, na kort overleg bleek dat Sander dit buitenkansje aan Youri gunde. Youri maakte ook heel erg goed gebruik van dit buitenkansje. Hij krulde de bal mooi over de muur en belande een centimeter of 50 naast de kruising hoog in het goal. 2-1. Dit was dan ook gelijk het laatste wapenfeit van de eerste helft. Etten ging door het late doelpunt in de eerste helft met een goed gevoel richting de thee.

De tweede helft was eigenlijk identiek aan de eerste. Een matig Kilder dat achteruit hing en hoopte op een counter, en een dominant Etten dat op zoek was naar nog meer doelpunten. Hierdoor werd de wedstrijd vooral gespeeld op de helft van Kilder. In deze tweede helft was er dus ook niet veel wat benoemingswaardig was. Etten domineerde de hele tweede helft maar verloor aan het einde van de wedstrijd wat scherpte. Na een lichte overtreding van Yannick Thuis kreeg de thuisploeg een penalty. Kilder nam dit cadeautje graag in ontvangst en de penalty werd met volle overtuiging tot doelpunt ge-prolongeerd. Dit doelpunt zetten ook gelijk de eindstand van 2-2 op het scorebord. Wat voor Etten als 2 verloren punten gezien mag worden.

Ondanks dit teleurstellende resultaat, heeft Etten wel laten zien dat het voetbal binnen het elftal steeds beter wordt. Het is nu alleen nog wachten op de eerste 3 punten van het seizoen, en we hopen die volgende week op te gaan halen in Breedenbroek.

Als laatste rest het ons alleen nog om de supporters te bedanken die de tijd hebben genomen om ons te komen supporten in Kilder, en we hopen jullie allemaal volgende week weer te zien als we in Bre-debroek gaan proberen de eerste 3 punten op te halen.

Jari Lucassen