Valse start Etten 1

Vosseveld 1 (zon)

22 september 2018 19:00

Etten – Vosseveld  0 – 1  22-09-2018

Op de avond voor de kermis stond de eerste echte meting voor selectie op het programma. De eerste competitie wedstrijd met als tegenstander Vosseveld. Nadat als snel bekend was dat Vosseveld mee wilde werken aan het verplaatsen van de kermiswedstrijd werd de wedstrijd na twee jaar weer eens op zaterdagavond gespeeld. Dit betekent daarmee ook dat de wedstrijd werd gespeeld op het 2e veld. De wedstrijd werd begonnen met de volgende opstelling: Hidde Roerdink, Dion Leijzer, Sander van Aken, Youri Leijzer, Dennis Beernink, Ruud Helmes, Pal Schepers, Thijmen Köster, Jesse Roerdink, Jari Lucassen en Devin Zweekhorst.

Het was een echte wedstrijd waar iedereen even tijd nodig had om echt in de wedstrijd te komen. Kansen kwamen er nog niet echt en van beide kanten was er veel balverlies. In het begin miste er vaak net even iemand op de juiste plek voor het doel om de aanval af te kunnen maken. Etten begon op den duur elkaar wel steeds beter te vinden waardoor er goede aanvallen werden gecreëerd. Gedurende de eerste helft vorderde kreeg Etten iets meer grip op Vosseveld.  Na een dubieuze overtreding kreeg Jari Lucassen als eerste een gele kaart. Dit bleek niet de enige kaart van de wedstrijd te zijn. De scheidsrechter wilde zijn, al dan niet terechte gele kaarten voor Etten, “goedmaken” door Vosseveld ook een aantal kaarten te geven.

De tweede helft nam Etten volledig deoverhand wat zorgde voor een groot aantal kansen. Vosseveld leek niet meer zelf te willen voetballen en liet Etten aan de bal om eventueel te kunnen reageren middels een counter. Helaas wilde Vosseveld wel erg goed laten weten dat ze aanwezig zijn op het sportpark en hebben genoeg spelers van Etten naar de grond weten te werken. Dit zorgde voor een "latertje"  voor de scheidsrechter aangezien er erg veel spelers naderhand op het wedstrijdformulier kwamen te staan met een gele kaart achter hun naam.  Na weer een corner van Etten kon Vosseveld de bal wegwerken en zelfs reageren met een contour. Er waren genoeg spelers van Etten mee terug maar konden allemaal de bal van de speler van Vosseveld niet onderscheppen waarop de speler uiteindelijk ook nog op doel kon schieten. Hidde kon de bal nog met zijn vingertoppen aanraken maar zag tot zijn spijt, toen hij achterom keek, dat de bal net naast de paal in het net was gerold. Etten gaf nog meer druk naar voren door Sander door te schuiven en Nick in te brengen die net een paar dagen terug was gekomen van vakantie. De broertjes van Aken hebben allebei een grote kans één-op-één op de keeper gehad maar wisten beiden niet te scoren. Naast Nick werd Elroy ook nog in het veld gebracht om de aanval extra creativiteit te geven. Helaas mocht het allemaal niet baten en bleef het 0 – 1.

Etten is qua resultaat niet goed begonnen aan het nieuwe seizoen, maar heeft wel laten zien dat het voetballend goed uit te voeten komt. Vooral de tweede helft bood perspectief voor een mooi seizoen waarin we gaan voor promotie.

Supporters bedankt! Ondanks het weer en het tijdstip voor de kermis willen we jullie bedanken voor de support!

Pal Schepers