Veel wind, geen goals in topper 5c

Eindstand:

Datum:

10 Maart 2019

Op deze stormachtige zondagmiddag troffen de koploper en zijn achtervolger elkaar. In dit verhaal is Meddo de koploper met 4 punten meer als Etten. Etten heeft in wel een wedstrijd minder gespeeld. Wat dus neer komt op dat Etten op moment van aanvang 1 verlies punt meer heeft.

Toen ik begon met het schrijven van dit verslag wist ik eigenlijk niet wat ik op papier moest zetten omdat in mijn beleving er geen moment echt werd gevoetbald. Dit omdat de weersomstandigheden dermate slecht waren dat het ook niet mogelijk was om te voetballen. Daarom zal hieronder ook een korte samenvatting van de wedstrijd volgen die geschreven is door een neutrale toeschouwer (Gelderlander):

MEDDO – De keiharde wind en de door het regen gladde kunstgrasveld in Meddo hebben ervoor gezorgd dat de topper in 5C tussen Meddo en Etten eigenlijk geen moment op een echte topper leek; 0-0.

Na tien minuten voetbal zorgde een windvlaag voor de meeste opwinding van de middag door in een klap een einde te maken aan acht paraplu’s op een rij, tot grote hilariteit van de andere toeschouwers. Het was een typerend beeld voor de middag. Beide ploegen probeerden te voetballen, maar dat was onmogelijk door de weersomstandigheden.

In de eerste helft kreeg Etten enkele kansen toen ze met de wind in de rug speelden. Meddo kwam drie keer in de buurt van de zestien maar wist niet door te duwen. In de tweede helft probeerde Meddo het meer vanuit de tweede lijn, maar echt in gevaar kwam Etten-doelman Hidde Roerdink pas bij een ingooi ter hoogte van zijn zestienmetergebied. Sibren Bemers gooide de bal ver in voor Meddo en via allerlei benen en een stuit kon Roerdink niets anders dan de bal over de lat van zijn doel tikken. Vlak voor tijd kwam Etten er via de grond nog snel uit, maar Meddo-keeper Maarten Bleumink was met behulp van de wind net iets eerder bij de steekpass vanuit het Ettense middenveld dan de aanstormende Ettense aanvallers.

Meddo-middenvelder Jay Frerichs kon er om lachen na afloop: ,,Het was niet te doen. De tweede helft speelden we met de wind in de rug en werden al onze ballen door de wind gedragen. We probeerden wel te voetballen, maar dat lukte niet.’’

Het enige wat mij nog rest is om de meegereisde supporters te bedanken die ons door weer en wind blijven steunen (dit keer wel heel erg letterlijk). Daarom bij deze: BEDANKT!

Jari Lucassen