Etten blijft eerste

Eindstand:

Datum:

31 Maart 2019

Op zondag 31 maart stond de belangrijke wedstrijd tegen de hoofdmacht van Halle op het pro-gramma. Omdat Meddo de week ervoor punten had laten liggen door gelijk te spelen tegen Marienveld 1 en omdat Etten de week ervoor met 3-0 wist te winnen van Den Dam mocht Etten zich ‘’eindelijk’’ koploper noemen van de 5e klasse.

Ruud Pastoor stuurde de volgende 11 mannen het veld op: Hidde Roerdink, Dion Leijzer, Lars van Aken, Sander van Aken, Youri Leijzer, Ruud Helmes, Nick van Aken, Pal Schepers, Jesse Roerdink, Jari Lucassen en Devin Zweekhorst. De wissels van vandaag waren: Yannick Thuis, Mike Kemperman, Elroy Huijink en de man die terug kwam van een zware kaakoperatie die hem een aantal weken aan de kant hield: Thijmen Koster.

De mannen van Ruud Pastoor waren na het behalen van de eerste plek er van overtuigd dat ze deze tot het einde van het seizoen niet meer weg wilde geven. Dit resulteerde in een elftal dat voor elkaar wilde werken en als collectief op het veld stond. Etten begon sterk aan de wedstrijd en liet de bal goed rondgaan en bewoog zich op deze manier langzaam naar het doel van Halle. Tot veel grote kansen leiden dit echter niet. Etten was heel erg veel aan de bal en maakte het spel, alleen resulteerde dit spel niet altijd in doelpunten. Wat de ruststand zette op 0-0.

In de rust sprak Ruud zijn mannen toe. Hij complimenteerde ten eerste de selectie met de manier van voetballen want dat was gewoon sterk deze eerste helft. Naast het vele balbezit en het creëren van wat kleine kansen was Etten verdedigend niet in de problemen gekomen. Ruud eindigde zijn speech met: ‘’Blijf geduldig, de kansen/ het doelpunt komen/komt wel’’.

De tweede helft ging van start en zo gezegd, zo gedaan. De mannen van Etten bleven voetballen als collectief wat resulteerde in steeds meer kleine kansen. Devin was de verlosser deze middag die halverwege de tweede helft het net wist te vinden in een tweede instantie. De bal bleef hangen na een poging tot schieten waarna hij weer voor de voeten van Devin viel die hem de tweede keer wel langs de keeper wist te krijgen. De ban was gebroken. Etten had zijn voorsprong te pakken en was vastberaden deze niet meer uit handen te geven. En dat lukte ook.

Het laatste feit van de wedstrijd wat benoemingswaardig was was dat Thijmen zijn rentree weer wist te maken door laat in de tweede helft in te vallen voor Devin die last had van wat pijntjes.

Als laatste rest het ons alleen nog om de supporters te bedanken die de tijd hebben genomen om ons te komen supporten in Halle, nogmaals was het een hele gecontroleerde wedstrijd zonder al te veel spektakel, toch zijn de punten op dit moment heilig en hopen we jullie allemaal volgende week zondag weer te ontvangen op ons eigen “Treffer”. Deze zondag zal ook een speciale zijn niet omdat we deze zondag onze wedstrijd al om 13:00 spelen, maar ook omdat onze eigen Dames 1 in het voorprogramma spelen om 10:45, en direct na de wedstrijd onze nieuwe kantine feestelijk geopend zal worden. Dit willen we dan ook graag samen met jullie doen. Dus ik zou zeggen tot Zondag!