Elroy kopt Etten naar derde winst op rij

Marienveld 1

28 oktober 2018 14:00

Op de eerste koude zondag van dit seizoen was Mariënvelde-Etten het affiche. Etten begon in dezelfde opstelling als een week eerder tegen Meddo: Hidde, Dion, Lars, Sander, Youri, Ruud, Pal, Nick, Jesse, Devin en Elroy. Wisselspelers waren: Thijmen, Jari en Stein

De wedstrijd voor Etten begon uitstekend. Elroy kopte (!) de bal in de lange hoek: 1-0. Etten bleef gevaarlijk door de lucht, een goed aangesneden corner van Devin ging over de keeper en leek vrij ingekopt te kunnen worden door Nick, maar helaas kon Nick zijn hoofd net niet tegen de bal krijgen. 5 minuten later was het wel raak. Sander kopte de bal terug, waarna Nick bij poging 2 wel het net kon bollen. Etten beleefde hierdoor een droomstart en stond op een comfortabele 2-0. Dat comfortabel kan omslaan in laconiek spel bleek al wel eerder in het seizoen. Het spel werd er in de eerste helft niet beter op, maar grote kansen wist Mariënvelde niet te creëren. Etten bleef in de tegenstoot gevaarlijk, maar was onrustig in de afwerking.

In de rust hamerde de trainer op een gedisciplineerde tweede helft en niet te verzwakken. Etten begon prima, maar de 3-0 viel nog niet. Op het moment dat Mariënvelde iets meer probeerde te voetballen op de helft van Etten, sloeg Etten toe in de counter. Met een diepe bal vanuit het middenveld, werd Devin gelanceerd. Devin bleef rustig en zorgde voor de beslissende 3-0.

Devin had de smaak te pakken en wist enkele minuten later opnieuw gevaar te stichten, de bal ging over de keeper, maar ook helaas op de lat. In de rebound wist Elroy de keeper, opnieuw met het hoofd, te verslaan. Het slotstuk van de wedstrijd was voor Devin, hij wist ook zijn tweede van de wedstrijd te maken en lijkt weer helemaal hersteld van zijn blessure.

Volgende week staat “angstgegner” Halle thuis op het programma. Vorig jaar hebben we 6 punten verspeeld tegen deze tegenstander, tijd om dit te revancheren. Op de training van aankomende week gaat Elroy een Masterclass geven: “De kunst van het koppen”. Hopelijk helpt dit ons om de omhoog ingeslagen weg, door te zetten.

Supporters bedankt voor jullie support tijdens deze koude zondag!