Etten pakt noodzakelijke driepunter

Ajax B 1

19 mei 2019 14:00

Op een warme zondagmiddag stond de één-na-laatste wedstrijd op het programma tegen Ajax Breedenbroek op sportpark “De Treffer”. De vedettes van het derde hadden traditie getrouw de laatste thuiswedstrijd de Hot-Tub vol laten lopen en zich naast het veld gepositioneerd. Voor Etten stond er deze middag een potentiele kampioenswedstrijd voor volgende week op het programma, verlies zou betekenen dat Meddo het initiatief zou hebben. Bij een gelijkspel of winst voor Etten, zou betekenen dat de Groen-Witten de laatste wedstrijd in het voordeel zijn. Daarnaast was Breedenbroek de enigste ploeg in de competitie waarvan we nog niet gewonnen hadden, andere tegenstanders hadden we minimaal 1 keer getrakteerd op 0 punten. Etten begon in de volgende opstelling: Hidde, Dion, Lars, Sander, Youri, Ruud, Pal, Nick, Jesse, Jari en Devin. Op de bank zaten de verse krachten Thijmen, Stein, Elroy, Mike en Jasper.

Etten begon goed aan de wedstrijd. Etten zette Breedenbroek onder druk en in balbezit liet het de bal rond gaan op de helft van Breedenbroek. De eerste kans was echter voor de gasten, na een actie over de linkerflank, belande de bal voor de voeten van de spits van Breedenbroek, gelukkig voor Etten schoof hij de bal voorbij het doel. Rond een half uur spelen kwamen de eerste serieuze kansen voor Etten. Ruud kon uithalen vanaf 16 meter, maar wist de bal daarbij niet voldoende in de hoek te plaatsen. Een voorzet vanaf de rechterkant belande net achter Jari, waardoor hij niet kon uithalen. Een minuut later werd een bal wederom vanaf de rechterkant in de 16 meter ingebracht, Jesse leek bij de tweede paal de bal voor het intikken te hebben, maar de verdediger van Breedenbroek probeerde met uiterste krachtinspanning Jesse van het scoren af te houden. Dat lukte, maar wel ten koste van een terecht gegeven penalty. Nick bleef uiterst kalm achter de bal en schoot Etten vlak voor rust op een verdiende 1-0 voorsprong.

Na rust werd het spel van Etten wat slordiger, maar kansen bleven er komen. Elroy (in het veld gekomen voor Jesse) was 2 keer dichtbij de 2-0, maar was niet koelbloedig genoeg. Een bal van Devin, na een goede individuele actie, belande op de paal en in de rebound kon Jari onvoldoende kracht zetten om het de keeper van Ajax lastig te maken. Kansen genoeg, maar het bleef slechts 1-0 in het voordeel van Etten en dus begon Breedenbroek opportunistischer te spelen zonder daaruit grote kansen te creëren. Stein was ondertussen ingevallen voor Elroy en zorgde met snelheid voor het nodige gevaar in de counter bij Etten. 5 minuten voor tijd was Stein weer aan de aandacht van de verdedigers van Breedenbroek ontsnapt en kon de bal klaar leggen voor Thijmen (gewisseld voor Jari), maar ook nu beging de verdediging van Breedenbroek een overtreding en kon de scheids niet anders dan de bal op de stip leggen. Ook bij zijn tweede penalty faalde Nick niet en kon de 2-0  en tevens eindstand worden opgeschreven.

Etten speelde in de eerste helft goed voetbal en had in 2e helft een legio aan kansen, maar had vandaag penalty’s nodig om de 3 punten in Etten te houden. Volgende week staat de wedstrijd tegen Bredevoort op het programma, de huidige nummer 3. Bredevoort is verzekerd van nacompetitie, maar zal tegen Etten niets cadeau geven. Bij minimaal een punt voor Etten, mag Etten zich kampioen van 5c noemen en daarmee promoveren naar de 4e klasse. Hierbij is alle support natuurlijk van harte welkom! Je kunt overigens met de bus vanuit Sportpark de treffer naar de kampioenswedstrijd, zie de nieuwspagina op www.vvetten.nl! We hopen weer veel supporters vanuit Etten langs de lijn te zien aankomende zondag. Tot dan!