ETTEN VR1 - VORDEN VR1

13 september 2020 10:00

L.J. (Leo) Krabbenborg

Zondag 13 september

Na zes maanden en 12 dagen was het ein-de-lijk weer zover: een competitiewedstrijd. Zo winderig en waterig als onze laatste wedstrijd was (met dank aan storm Gerda), zo mooi en zonnig was het deze dag. Zou dit een voorspeller zijn voor de wedstrijddagen die ons dit seizoen te wachten staan? Laten we het hopen!

Hoewel Corona ervoor heeft gezorgd dat veel heeft stilgelegen, hebben we bij Dames Etten 1 niet alleen maar stil gezeten. Vanaf mei is er weer volop getraind, we hebben maar liefs drie nieuwe aanwinsten bij ons team (Floor, Jolijn en Mae), Janneke is dit seizoen onze heldin in de goal en we hebben twee nieuwe leiders: Mike en Bjorn. Mike kennen jullie als onze trouwe trainer. Fred en Edwin, nogmaals bedankt voor jullie inzet de afgelopen seizoenen!

Onze eerste twee bekerwedstrijden werden helaas afgelast, maar vandaag mochten we dan toch echt ons groen-wit tenue weer aantrekken. Jan-ne-ke had voor deze bijzondere aangelegenheid zelfs nog een aantal fijne en passende sokken ergens vandaan getoverd, dat heeft die meid weer goed geregeld.

Vorden, een vierde klasser… tja, daar hebben we nog nooit tegen gevoetbald, dus de speculaties die normaal gesproken worden gedaan over een team bleven ditmaal uit. Ze zagen er in ieder geval uit als lange snelle vrouwen, maar daar moeten we ons niet door laten intimideren (dit hadden Mike’s woorden kunnen zijn). De aftrap werd genomen, Jolijn realiseerde zich nog een keer dat groen-wit haar veel beter staat dan rood-wit-blauw, en de eerste 10 minuten gingen aardig goed. Er werd getikt en goed gecommuniceerd. Na deze 10 minuten werden de gaten echter te groot, kwamen de passes niet goed meer aan en kwam er een aantal keer een snelle verdediger van de tegenstanders mee op lopen. Dit zorgde er helaas voor dat Vorden twee keer wist te scoren. Met een tussenstand van 0-2 en een gigantisch ei op het scheenbeen van Tessa gingen we de rust in.

De tweede helft begon. De opdracht voor de komende 45 minuten was duidelijk: verdediging en middenveld beter aansluiten, geen gaten laten vallen, feller zijn en zuiniger zijn op het balbezit. Het hoge suikergehalte van de ranja had ons goed gedaan, want de tweede helft ging een stuk beter. Het ging gelijk op en we wisten een aantal kansen te creëren, wat resulteerde in de 1-2 door Sanne T. Nienke bleek niet veel later een gouden wissel te zijn, want na slechts enkele minuten in het veld zorgde zij samen met zus Marije voor een mooie tikkie takkie schouwspel, wat ervoor zorgde dat Maaryyyy de 2-2 kon maken. Nog enkele minuten te gaan, onze verdediging hield zich staande en Janneke wist de ballen van Vorden uit ons net te houden. Eindstand: 2-2.

Weinig tijd van herstellen, want komende dinsdag 15 september staat onze volgende bekerwedstrijd tegen VR 1 van Gendringen al op het programma. Dat wordt bikkelen in 30 graden.

Didi